کابینت سی ان سی کرج

کابینت سی ان سی کرج چیست و برای چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت کابینت های سی ان سی کابینت های روکش شده ای هستند که بوسیله دستگاه های سی ان سی حکاکی شده اند. این نوع کابینت های کرج بیشتر برای سبک های کلاسیک دکوراسیون داخلی کرج مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای انواع مدل کابینت ها در سبک های کلاسیک با گروه معماری چیکا تماس بگیرید و از طراحان مجموعه ما در این زمینه کمک بگیرید. حال برای اطلاع بیشتر از کابینت های سی ان سی ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

کابینت سی ان سی کرج

مزایای کابینت سی ان سی کرج

کابینت سی ان سی کرج مانند انواع دیگر متریال های مورد استفاده در صنعت دکوراسیون داخلی کرج و بازسازی خانه مزایا و معایبی دارد که پیش از استفاده باید از آن آگاه باشید.

  • کابینت های سی ان سی به دلیل جنس ام دی اف و چوبی که دارند فرم پذیری بالایی دارند و همین امر باعث ایجاد تنوع در مدل های کابینت سی ان سی کرج می شود.
  • روکش کابینت های سی ان سی از جنس پلی اورتان و پی وی سی وکیوم است که تنوع بالایی نیز دارند. به همین دلیل کابینت های سی ان سی با این روکش ها تنوع رنگی بالایی دارند.
  • سرعت اجرای کابینت های سی ان سی کرج بسیار بالاست و در عین حال طراحی و حکاکی روی آن ها با ظرافت زیادی انجام می شود.
  • انواع طرح های انتخابی شما بدون محدودیت روی طرح ها اجرا می شوند و انتخاب طرح های درب کابینت های سی ان سی بدون محدودیت است.

کابینت سی ان سی کرج

معایب کابینت سی ان سی کرج

همانطور که گفتیم، کابینت های سی ان سی مانند سایر مصنوعات چوبی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • کاهش ضخامت و نازک شدن ورق های ام دی اف در حین حکاکی و تراشکاری ورق خام بوسیله دستگاه، یکی از معایبی است که می توان به این نوع کابینت ها وارد کنیم. به همین دلیل احتمال تابیدگی ورق ها بعد از رنگ کاری وجود دارد.
  • البته گفتنی است که برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکل، درب های کابینت را به شکل یک قاب عکس یعنی 4تکه ام دی اف خام یا چوب متصل به یکدیگر ساخته می شوند و یک کلاف تشکیل می‌دهند و بخش میانی درب کابینت هم از یک صفحه از جنس ام دی اف خام یا پلای وود به ضخامت 8 یا 9 میلیمتر تشکیل شده است. ساخت کابینت به صورت چند تکه از بوجود آمدن این قوس های احتمالی جلوگیری می کند.

کابینت سی ان سی کرج

مقایسه کابینت های سی ان سی وکیوم با کابینت های رنگ شده

همانطور که گفتیم، کابینت های سی ان سی غالبا از پوشش رنگی پلی اورتان یا روکش پی وی سی و یا وکیوم ساخته و نصب می شوند. عناصر اصلی این نوع از کابینت های کرج، ام دی اف هستند.

پوشش پلی اورتان دارای تنوع رنگی بالایی است در صورتی که روکش های پی وی سی تنوع رنگی کمتری دارند. اما در مقابل این تنوع رنگی، روکش وکیوم نسبت به کابینت رنگ شده قیمت پایین تری دارند. از نظر دوام و طول عمر، کابینت های رنگ شده بهتر از کابینت های وکیوم هستند

کابینت سی ان سی بهتر است یا کابینت های ام دی اف؟

از بارزترین تفاوت های کابینت سی ان سی کرج  و ام دی اف اختلاف ضخامت آن هاست. ضخامت استاندارد کابینت های ام دی اف در حالت عادی 16 میلی متر است در حالی که کابینت های سی ان سی با ضخامت های بیشتری ساخته می شوند.

کابینت های سی ان سی به دلیل حکاکی ها و برش هایی که روی درب کابینت انجام می شود باید ضخامت بالاتری داشته باشند. ضخامت این صفحات این گاها تا 40 میلی متر هم می رسد. تا بتوان راحت تر حکاکی های صفحه را انجام داد.

در مقایسه کابینت های سی ان سی با کابینت های هایگلاس، قیمت آن ها نیز مدنظر است. هزینه ساخت کابینت های سی ان سی از ساخت کابینت های هایگلاس کمی بیشتر خواهد بود چون این کابینت ها باید رنگ شده و یا از جنس پی وی سی ساخته شوند

انواع کابینت سی ان سی کرج از نظر سبک

طراحی و ساخت بعضی از محصولات چوبی به خصوص دکوراسیون سبک کلاسیک، نیاز به ظرافت و ریزه کاری‌هایی دارد که گاهی نمی‌توان با تکنولوژی CNC تمام جزئیات آن را پیاده سازی نمود و بهتر می باشد کار به شکل handmade (با استفاده از مهارت و هنر دست نجاران و منبت کاران) ساخته گردد. اما در اکثر موارد تولید اکثر مدل‌های کابینت با بهره گیری از تکنولوژی CNC ممکن است..

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره