کمد ریلی کرج

کمد ریلی کرج

در دنیای امروز و آپارتمانی شدن خانه ها با متراژ پایین موجب شده که افراد برای نظم دادن به وسایل مورد استفاده خود از کمد دیواری استفاده کنند. کمد دیواری یک فضای مناسب برای نگهداری لباس، لوازم شخصی، رخت خواب و سایر لوازم ضروری و غیر ضروری است. یکی از نکات مهم در ساخت کمد دیواری ها، نوع درب آن هاست. چرا که هرچه در استفاده از فضای مورد استفاده صرفه جویی شود اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

در اتاق هایی که متراژ کمی دارند این ویژگی بسیار به چشم می آید و مورد اهمیت است که از چه نوع دربی برای کمد دیواری استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از کمد ریلی کرج برای اینگونه فضاها بسیار مناسب است. استفاده از کمد دیواری های درب ریلی موجب استفاده بهینه از فضای خانه می شود. در ادامه برای شناخت انواع کمد ریلی کرج و دکوراسیون داخلی کرج با ما در گروه معماری چیکا همراه باشید.

کمد ریلی کرج

انواع کمد ریلی کرج

کمد دیواری های ریلی در انواع جنس ها و مدل ها طراحی و تولید می شوند که با توجه به سلیقه، بودجه و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود یک مدل را انتخاب می کنید.

کمد دیواری ریلی شیشه ای

کمد دیواری های ریلی شیشه ای از جدیدترین و به روزترین کمد دیواری ها هستند که در سبک های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. قاب این کمد ریلی ها مخصوص و سفارشی ساخته می شود تا قدرت تحمل وزن و ضربه پذیری بالا در هنگام برخوردهای احتمالی را داشته باشد.

کمد ریلی کرج

کمد دیواری ریلی آینه ای

کمدهای ریلی آینه ای دارای طرح های زیبایی هستند که نمای شیک و مدرنی به اتاق می دهد. استفاده از آینه ی کمد و قرار دادن این مدل کمد های ریلی در سالن های ورودی و اتاق خواب ها که باعث زیباتر شدن فضا می شود. آینه های به کار رفته در کمدهای ریلی به دلیل بازتاب نور موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود.

کمد ریلی کرج

کمد دیواری ریلی چوبی کرج

این جنس کمد دیواری ها قیمت بالایی دارند و به همین دلیل کمتر کسی از چوب خالص برای کمد ریلی کرج استفاده می کند.غالبا افراد از مشتقات چوب مثل ام دی اف و هایگلاس برای کمد دیواری خود استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که این سبک کمد دیواری های زیبا طرفداران خاص خود را دارند و در خانه های بسیار لوکس مورد استفاده قرار می گیرند.

کمد ریلی کرج

مزایای استفاده از کمد دیواری ریلی کرج

زیباتر شدن اتاق با استفاده از کمد ریلی کرج

زیبایی، یکی از مزایای استفاده از این نوع کمد دیواری هاست.برای ساخت کمد های ریلی از متریال، رنگ ها و طرح های منحصر به فرد و خاصی استفاده می کنندکه موجب زیباتر شدن آن ها از کمدهای معمولی می شود. این نوع از کمد دیواری ها برای سبک های مدرن بسیار شیک و پرکاربرد خواهد بود.

معایب کمد دیواری ریلی چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی معایب و محدودیت‌های این نوع کمدهای ریلی بپردازیم. از جمله مهم‌ترین معایب کمد دیواری ریلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم دسترسی کامل به کل فضای داخل کمد
  2. دوام و طول عمر کمتر کمدهای ریلی
  3. عمق کمتر کمدهای ریلی

در کمدهای لباس با درب لولایی درب‌ها با هم باز می‌گردند و شما قادر هستید از فضای داخل کمد به طور کامل مورد استفاده قرار دهید اما در کمدهای ریلی اینطور نمی باشد. به علت همین محدودیت علاوه بر اینکه شما قادر هستید از همه‌ی ظرفیت کمد لباس خود استفاده نمایید امکان دارد، برای تمیز کردن آن هم دچار مشکل خواهید شد. تمیز کردن داخل کمدهای ریلی و ریل‌های آن‌ها کار نسبتا سختی می باشد و گاهی اوقات ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد.

بهینه سازی فضا

همان گونه که در متن بالا اشاره کردیم، استفاده از کمد های ریلی در فضای آپارتمان موجب استفاده از فضای باقی مانده می شود. عموما خانه های آپارتمانی که متراژ پایین و فضای کمی دارند طراحی دکوراسیون داخلی به گونه ای انجام می شود که از تمام فضا به بهترین شکل استفاده شود.

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی خانه های کوچک آپارتمانی در کرج، کمد ریلی کرج است. استفاده از کمدهای معمولی موجب می شود فضای بیشتری از اتاق گرفته شود چراکه برای باز و بسته شدن درب کمدها به فضای کنار کمدها نیاز داریم. همین امر موجب گرفته شدن فضا می شود. اما با استفاده از کمد ریلی کرج این امکان برای شما فراهم می شود که از تمام فضای اطراف کمد ریلی استفاده کنید.

امکان نصب آینه

بر روی کمد دیواری های معمولی امکان نصب از آینه وجود ندارد چرا که درب این کمد ها بر روی لولا سوار می شوند و نمی تواند وزن زیادی را تحمل کند و مناسب نصب آینه نخواهد بود. درب  کمد های ریلی بر روی ریل حرکت می کنند و به راحتی می تواند وزن آینه را تحمل کند.

سر و صدای کمتر

کمد دیواری های معمولی که لولایی هستند به مرور زمان پس از استفاده مداوم دچار خرابی می شوند و سر و صدا ایجاد می کنند که به روغن کاری نیاز دارند. کمد ریلی کرج این مشکل را ندارند و بدون سر و صدا بر روی ریل ها حرکت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره