ساخت یک اتاق خواب ایده آل با چند نکته کاربردی

اتاق خواب ها فضایی برای استراحت و رسیدن به آرامش هستند که دکوراسیون آن نیز مهم تر از فضاهای دیگر خانه است. برای داشتن یک اتاق خواب ایده آل ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید ت در انتها بتوانید اتاق خواب خود را به بهترین شکل دکور کنید و از فضای آرام بخش آن لذت ببرید.

اتاق خواب ایده آل

نکات مهم برای چیدمان اتاق خواب ایده آل

دیوارپوش مناسب برای اتاق خواب ایده آل

یکی از راه های جذاب تر کردن دیوارهای اتاق خواب ایده آل ، استفاده از دیوارپوش های جدید، کاغذ دیواری ها، رنگ آمیزی و قاب عکس های متنوع است. طرح دیوارهای اتاق خواب باید به شکلی باشد که چشم را اذیت نکند.

به عبارت بهتر رنگ و طرح های انتخاب شده برای دیوار های اتاق خواب ایده آل باید به گونه ای باشد که بعد سپری کردن یک روز پرمشغله برای استراحت آرام بخش ترین فضا، اتاق خواب باشد. البته در این میان هستند افرادی که به دیوارها توجهی ندارند و آن را به رنگ سفید ساده  در می آوردند و یا آنقدر وسیله در اتاق قرار می دهند که دیوار دیده نمی شود!

بیشتر بخوانید: کابینت کرج دکوراسیون داخلی در کرج

اتاق خواب ایده آل

استفاده از المان های جذاب در اتاق خواب

برای داشتن یک اتاق خواب ایده آل و جذاب می توانید از المان هایی مانند قاب عکس دلخواه با اندازه ها و اشکال متفاوت انتخاب کنید. استفاده از پوستر دیواری کرج با حفظ تناسب رنگ می تواند گزینه مناسبی برای زیباتر کردن فضا مناسب باشد. سرویس خواب نیز به عنوان یک المان مهم و ضروری در اتاق خواب استفاده می شود که با انتخاب یک طرح درست می توان زیبایی اتاق خواب را چند برابر کرد.

اتاق خواب ایده آل

میز آرایش و آينه یک المان مهم در اتاق خواب ایده آل

برای زیباتر و جذاب تر کردن اتاق خواب، انتخاب یک میز آرایش شیک تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق خواب خواهد داشت. در اتاق خواب های کوچک نیز انتخاب یک میز آرایش کوچک می تواند فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل بوجود آورد.

اتاق خواب ایده آل

دکوراسیون ایده آل اتاق خواب مستر

اتاق مستر به اتاق خوابی گفته می شود که بیشترین فضا را در بین اتاق خواب ها به خود اختصاص داده است. برای دکوراسیون بهتر اتاق خواب مستر باید اول بدانید که قصد دارید کدام المان را به عنوان نقطه کانونی اتاق خواب انتخاب کنید.

نقطه کانونی یک وسیله بزرگ است که باید به بهترین شکل ممکن در اتاق خواب قرار داده شود و سایر المان ها با توجه به آن چیده می شوند. تخت خواب، میز آرایش، پرده و یا دیوار هرکدام می توانند یک انتخاب مناسب برای نقطه کانونی باشند. غالبا در تمام اتاق خواب ها، تخت خواب به عنوان یک نقطه کانونی انتخاب می شود و سایر وسایل بر اساس آن انتخاب و چیده می شوند.

پس از انتخاب نقطه کانونی اتاق خواب ایده آل خود، باید ببینید که بهترین جا برای قرار دادن آن المان کجاست؟ به عنوان مثال اگر تخت خواب انتخاب نقطه کانونی شماست، باید بهترین جا را برای قرار دادن آن انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما برای قرار دادن تخت خواب، جلوی بزرگترین دیوار اتاق خواب است. کفتنی است که در هر اتاق با توجه به شرایط مختلفی که دارد محل قرار دادن تخت خواب متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد دیگر ما برای دکوراسیون این قسمت، استفاده از میز کنار تختی در دو طرف تخت خواب برای قرار دادن آباژور است. با این کار می توانید با ایجاد یک تقارن ساده در دکوراسیون اتاق خواب، زیبایی اتاق را چند برابر کنید. هنگام تعیین جای مناسب برای وسایل، به جای کلید پریزها نیز توجه داشته باشید. برای مثال کنار تخت خواب و میز توالت باید پریز برق وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج  پوستر کرج

اتاق خواب ایده آل

کفپوش مناسب اتاق خواب

کفپوش کرج انواع زیادی برای استفاده در کف اتاق خواب ایده آل دارد که هر کدام نیز مزایای خود را دارند و برای استفاده در فضاهای خاصی جوابگو هستند. موکت ها که معمولا نرم و زیبا هستند گزینه مناسبی برای استفاده در کف اتاق خواب ها هستند. بعد از موکت، چوب و پارکت نیز گزینه مناسبی هستند که از سنگ و سرامیک گرم تر و مناسب ترند.

اتاق خواب ایده آل

استفاده از گل و گیاه در محیط اتاق خواب ایده آل

در زندگی آپارتمان نشینی با توجه به نداشتن حیاط و بالکن، خیلی از خانه ها از داشتن گل و گیاه محروم می شوند. باید بدانید که گل های آپارتمانی مناسب ترین گزینه برای زیبایی بخشیدن به فضای اتاق خواب هستند. ممکن است بعضی از افراد تصور کنند که نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان کار سختی است. اما باید بدانید که با چند راهکار ساده می توانید از فواید و زیبایی های گل های آپارتمانی استفاده کنید.

اتاق خواب ایده آل

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره