معرفی کابینت نئوکلاسیک کرج

مدل ها و طرح های کابینت های آشپزخانه دائما در حال تغییر است و تنوع در طرح های آن ها موجب کارآمدتر شدن آن ها نیز می شود. کابینت آشپزخانه در کرج، در دو مدل اصلی کابینت مدرن و کابینت کلاسیک طراحی می شوند که این دو طرح نیز طرفداران زیادی دارد. حال با گسترش و پیشرفت طراحی کابینت های آشپزخانه، طراحان این زمینه با تلفیق طرح های مدرن و کلاسیک، سبک جدیدی از طراحی را ارائه داده اند که با نام کابینت نئوکلاسیک شناخته می شوند. همانطور که گفتیم، کابینت نئوکلاسیک کرج از تلفیق سبک مدرن و کلاسیک بوجود امده است، پس بدیهی است که ویژگی های هر دو سبک را داشته باشد. در ادامه متن ویژگی های کابینت نئوکلاسیک کرج را با هم بررسی می کنیم تا با این مدل از کابینت کرج آشنا شویم.

کابینت نئوکلاسیک کرج
کابینت نئوکلاسیک کرج
کابینت نئوکلاسیک کرج
کابینت نئوکلاسیک کرج

کابینت نئوکلاسیک کرج

اگر بخواهیم نئوکلاسیک را در لغت تعریف کنیم، می توانیم معنای مدرن کلاسیک را به آن نسبت دهیم. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بوسیله ويژگی های سبک مدرن. شما با استفاده از کابینت نئوکلاسیک کرج یک آشپزخانه با کابینت های کاملا مدرن اما ظاهری کلاسیک خواهید داشت.

به عبارتی کابینت های نئوکلاسیک اقتباسی از هر دو سبک مدرن و کلاسیک است. این کابینت ها الهام گرفته از معماری نئوکلاسیک بوده و سبکی ساده و درعین حال سنتی و کاربردی را برای آشپزخانه شما بوجود می آورد. کابینت نئوکلاسیک کرج در واقع ترکیبی از هنر و طراحی های اشرافی همراه با سادگی و مدرنیته می باشد.

تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک کرج

طبق تعاریفی که از کابینت نئوکلاسیک کرج کردیم، کابینت های نئوکلاسیک ظاهری بسیار شبیه به کابینت کلاسیک دارد اما چندان هم مانند آن نیست. برای درک بهتر تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک بهتر است ابتدا با سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن آشنا شویم.

انواع کابینت نئوکلاسیک

یکی از دسته‌بندی‌های کابینت نئوکلاسیک بر اساس جنس بدنه‌ی آن‌ها و متریالی که از آن تشکیل شده، انجام می شود از این نظر، کابینت‌های نئوکلاسیک به چند دسته تقسیم می‌گردند:

  •    کابینت انزو
  •   کابینت ممبران
  •   کابینت روکش چوب
  •    کابینت تمام چوب
  •    کابینت با رنگ پولیش

طراحی سایت در کرج

بیشتر بخوانید: پوستر کرج پوستر کرج دکوراسیون داخلی کرج

کابینت کلاسیک

کابینت های آشپزخانه به سبک کلاسیک در نظر بیننده بسیار باشکوه و مجلل دیده می شود و خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی را تداعی می کند. یکی از ویژگی های مهم کابینت کلاسیک، تزئینات پر زرق و برق آن است. درب های ابزار خورده، ستون های مجلل و دستگیره های زیبا از جمله عنصرهایی است که در آشپزخانه هایی به سبک کلاسیک دیده می شود.

کابینت نئوکلاسیک کرج

کابینت مدرن

کابینت های این سبک برخلاف کابینت های موجود در سبک کلاسیک، هیچ تزئيناتی ندارد و در نهایت سادگی طراحی و ساخته می شوند. انواع کابینت ممبران کرج ، کابینت هایگلاس کرج و کابینت ام دی اف کرج در سبک کابینت های مدرن کرج دیده می شوند. این سبک کابینت ها بیشتر تداعی کننده سادگی است و حتی در بعضی موارد دستگیره هم برای کابینت ها طراحی نمی شود. کابینت های مدرن بهترین پیشنهاد برای آشپزخانه هایی با متراژ پایین هستند که خانه را منظم تر و دلبازتر می کنند.

در آخر با توجه به تعاریف کابینت مدرن و کلاسیک می توانیم تفاوت کابینت کلاسیک  و نئوکلاسیک را بیان کنیم. با توجه به تعاریف فوق، طرحی بین سبک مدرن و سبک کلاسیک است. برای بیان تفاوت کابینت نئوکلاسیک کرج با کابینت کلاسیک می توان گفت سبک نئوکلاسیک، شلوغی و پرکاری سبک های کلاسیک را ندارد و از طرفی نیز به اندازه کابینت های مدرن ساده نیست. کابینت نئوکلاسیک کرج در مقایسه با کابینت کلاسیک بسیار ساده تر است. این کابینت ها غالبا بلندتر و جادار تر از کابینت های کلاسیک طراحی می شوند و وسایل بیشتری را در خود جای می دهند.

مزایا و معایب کابینت های نئوکلاسیک

  • طرح های موجود بر روی کابینت نئوکلاسیک کرج بسیار ساده و ظریف به چشم می خورد.
  • خطوط منحنی و دایره ای بر روی کابینت های نئوکلاسیک بسیار دیده می شود.
  • کابینت های نئوکلاسیک در رنگ های مختلفی وجود دارد اما پر استفاده ترین رنگ در این سبک، رنگ های سفید و طوسی هستند.
  • کابینت های نئوکلاسیک مورد استفاده در هردو آشپزخانه با متراژ کم و متراژ بالا می باشند.
  • ارتفاع این کابینت ها بلندتر از کابینت های کلاسیک بوده و در دسته کابینت های جادار قرار می گیرند.
  • روکابینتی های موجود در سبک های نئوکلاسیک، غالبا از جنس سنگ می باشد.
  • استفاده از چند ردیف کابینت درب شیشه ای درسبک نئوکلاسیک مرسوم است.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت یک مسئله مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه است. قیمت کابینت نئوکلاسیک کرج به نوع طرح ها و متریال های مورد استفاده در آن بستگی دارد. اما در حالت کلی می توان گفت قیمت کابینت نئوکلاسیک کرج از کابینت های کلاسیک کمتر است، زیرا برش ها و حکاکی های آن نسبت به کابینت کلاسیک کمتر است. برای خرید کابینت ارزان در کرج با گروه دکوراسیون داخلی چیکا در کرج تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره