کابینت انزو آشپزخانه چیست ؟

کابینت آشپزخانه انزو در واقع یک نوع از کابینت های وکیوم با مغزی ورق ام دی اف هستند که  بوسیله وکیوم با استفاده از دستگاه پرس وکیوم روکش انتخاب شده بر روی آن فشرده می شود. اما در این مرحله این سوال مطرح می شود که دلیل تفاوت نام کابینت انزو با کابینت های وکیوم چیست؟ در پاسخ به این سوال می توانیم دو تفاوته عمده را بررسی کنیم. برای رسیدن به پاسخ این سوال، مقاله ما را در گروه معماری چیکا و طراحی دکوراسیون کرج همراهی کنید.

کابینت آشپزخانه انزو
کابینت آشپزخانه انزو

تفاوت کابینت انزو آشپزخانه و کابینت وکیوم

برای اولین تفاوت کابینت انزو و کابینت های وکیوم می توان این مورد را در نظر گرفت که ورق های ام دی اف بکار رفته در کابینت آشپزخانه انزو از ورق های ام دی اف در کابینت های وکیوم بیشتر است.

دومین تفاوت کابینت انزو آشپزخانه با کابینت های وکیوم قطر روکش های آنهاست. روکش های به کار رفته در کابینت های انزو نسبت به کابینت های وکیوم قطر بیشتری دارد.

تفاوت بعدی کابینت های انزو و وکیوم قطر لبه های آن هاست. با توجه به تراش خوردن لبه های کابینت انزو بوسیله دستگاه های سی ان سی، می توان گفت که لبه کابینت های انزو باریک تر از لبه کابینت های وکیوم است.

یکی دیگر از تفاوت های این دو مدل کابینت، تفاوت رنگ آنهاست. کابینت انزو آشپزخانه عموما به رنگ سفید براق هستند اما کابینت های وکیوم تنوع رنگی بالایی دارند.

تفاوت قیمت دو مدل کابینت از دیگر تفاوت های عمده کابینت های انزو و وکیوم است. قیمت تمام شده کابینت های انزو به دلیل متریال مورد استفاده در آن ها، از قیمت کابینت های وکیوم بیشتر است.

یکی از مزیت های کابینت انزو با توجه به سفید بودن آن ها این است که فضا را بزرگتر و دلباز تر می کنند. از روی دیگر رنگ سفید رنگی است که سایر اجزای آشپزخانه را به راحتی می توان با آن هماهنگ کرد. به عبارتی کابینت های انزو را می توان ترکیبی از کابینت های کلاسیک و هایگلاس در نظر گرفت.

طراحی سایت در کرج

تفاوت کابینت آشپزخانه انزو با ممبران

در باور عموم این تصور وجود دارد که کابینت های انزو در گروه کابینت های ممبران قرار دارد. اما این تصور درست نیست. این دو مدل کابینت شباهات هایی با یکدیگر دارند اما نمی توان هردوی آن ها را در یک گروه قرار داد. در ادامه چند مورد از تفاوت های مهم این دو کابینت را با هم بررسی می کنیم:

  • ضخامت و قطر کابینت های انزو از کابینت های ممبران بیشتر است.
  • کابینت ممبران دارای لبه پهن تری نسب به کابینت های انزو است.
  • کابینت های ممبران دارای تنوع رنگی بالایی هستند که این تنوع رنگ در کابینت انزو آشپزخانه وجود ندارد.
  • به دلیل رنگ سفید کابینت های انزو،این کابینت ها راحت تر تمیز می شوند.
  • قیمت کابینت های انزو در مقایسه با کابینت های ممبران بیشتر است.

مزایا ومعایب کابینت آشپزخانه انزو

کابینت های انزو مانند سایر متریال موجود، مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید و اجرا باید آن را در نظر گرفت. یکی از دلایل پرطرفدار بودن کابینت های انزو، امکان تلفیق سبک های مختلف در آن است. این طرح کابینت، طرحی بین کابینت های مدرن و کلاسیک است. به این صورت که سادگی کابینت های مدرن را ندارد و به شلوغی کابنیت های کلاسیک هم نیست.

کابینت آشپزخانه انزو

مزایای کابینت آشپزخانه انزو

در حالت کلی برای کابینت های انزو می توان مزایایی را در نظر گرفت:

  • درخشش بالای این کابینت ها موجب مجلل و شیک به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می شود.
  • به دلیل درب های ضخیم کابینت های انزو، استحکام و مقاومت آن ها بسیار بالاست.
  • رنگ سفید این دسته کابینت ها موجب بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه می شود.
  • در صورتی که کابینت های انزو جنس و کیفیت استاندارد را داشته باشد، عمر و دوام بالایی دارد.
  • کابینت های انزو به ویژه کابینت های پلی اورتان در برابر حرارت مقاومت قابل توجهی نشان می دهند.

معایب کابینت‌های انزو

کابین‌های آشپزخانه انزو با وجود مزایای بسیاری زیادی که دارند، دارای چندین نقطه ضعف نیز می‌باشند. از جمله مهم‌ترین معایب کابینت آشپزخانه انزو که اتفاقاً جز معایب کابینت‌های ممبران نیز محسوب می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • کیفیت و زیبایی طراحی کابینت آشپزخانه انزو وابسته به مهارت‌های سازنده کابینت است. این مسئله در انواع دیگر کابینت کمرنگ‌تر است. در نتیجه، برای داشتن یک کابینت انزو کامل و بی‌نقص باید در انتخاب کابینت‌ساز بسیار دقت کرد و هزینه‌ی بیشتری صرف نمود. 
  • کابینت‌های انزو دارای حساسیت بسیار بالایی نسبت به اشیای تیز و برنده هستند و خیلی زود دچار خط و خش می‌شوند. 
  • تعمیر این نوع از کابینت‌های آشپزخانه نسبت به باقی مدل‌ها دشوارتر است زیرا باید طرح و رنگ همان کابینت را پیدا کرد که چندان ساده نمی‌باشد.
  • اگر قصد انتخاب کابینت‌های آشپزخانه انزو با طراحی‌های بسیار ظریف (فرورفتگی و برجستگی بسیار زیاد) هستید، باید به این نکته توجه کنید که روکش کابینت نمی‌تواند مغزی را به طور کامل پوشش دهد؛ در نتیجه، کابینت به مرور زمان خراب می‌شود. به منظور برطرف کردن این مشکل، بهتر است به سراغ طراحی‌های ساده‌تر و با ظرافت کمتر بروید. 
  • کابینت‌های آشپزخانه انزو از تنوع طراحی و رنگ برخوردار نیستند. به همین دلیل است که مورد پسند افرادی که به دنبال طرح‌های خاص یا رنگ‌های متنوع می‌گردند، قرار نمی‌گیرند. 
  • قیمت کابینت‌های آشپزخانه انزو در مقایسه با سایر انواع کابینت‌ها (به عنوان مثال، کابینت‌های ممبران و هایگلاس) بالاتر است.

مشخصات کابینت آشپزخانه انزو

  1. سبک نئوکلاسیک
  2. بدنه یا یونیت ام دی اف
  3. یراق (ریل، لولا و …) فانتونی یا بلوم
  4. رنگ پلی اورتان یا پلی استر و نیم پلی استر
  5. درب ام دی اف خام CNC کاری شده با ضخامت های مختلف

چه صفحه‌ای برای کابینت‌ آشپزخانه انزو مناسب می باشد؟

کابیت‌های آشپزخانه انزو در دسته کابینت‌‌های سبک کلاسیک قرار می‌گیرند. همانطور که اگاه هستید، کابینت‌های کلاسیک شکیل‌تر و البته گران‌تر از سایر مدل‌های کابینت می باشند. یکی از مهم‌ترین المان‌های موجود در کابینت انزو، صفحه‌ی انتخاب شده بر روی کابینت‌هاست. این صفحه قادر است نقش بسیار مهمی در طراحی ظاهری کابینت‌ها و در مجموع فضای آشپزخانه داشته باشد. 

تنوع در انتخاب صفحه‌ی روی کابینت آشپزخانه بسیار بالا می باشد. با این وجود، به این نکته توجه داشته باشید که هر چه هزینه‌ی بیشتری صرف خرید صفحه‌ی روی کابینت آشپزخانه انزو نمایید، زیبایی این کابینت‌ها بیشتر به چشم خواهد خورد. 

قیمت کابینت آشپزخانه انزو

از آنجایی که متریال اولیه این سبک از جنس ورق ام دی اف بیست و پنج میلی متری است. و این مقدار بیشتر از قطر ام دی اف سایر کابینت ها (شانزده یا نهایتا هجده میلی‌متر) می باشد. خود دلیل واضحی برای افزایش قیمت این نوع است. همچنین روند تولید پیچیده تر (پرکارتر) این محصول در کنار نوع رنگ انتخاب شده مشتری دلیل دیگری برای اختلاف قیمت کابینت طرح انزو نسبت به سبک های دیگر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره