کاربرد آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل

  • خانه
  • مقالات
  • کاربرد آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل

در هر دوره ای از تاریخ از گذشته تا کنون برای اجرای دکوراسیون داخلی از روش ها و عناصر مختلفی استفاده می شده است. سبک های مختلف دکوراسیون نیازمند استفاده از عناصری که در دوره های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. آینه های دکوراتیو المان هایی هستند که در بسیاری از سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر بسزایی در زیبایی و بزرگتر به نظر رسیدن فضا دارند. برای اینکه در مورد کاربرد آینه در دکوراسیون خانه بیشتر بدانید ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

کاربرد آینه در دکوراسیون خانه

انواع کاربرد آینه در دکوراسیون خانه

آینه ها کاربردهای مختلفی دارند که متخصصین این حوزه در تعریف طراحی دکوراسیون داخلی خانه بیان کرده اند. در ادامه متن چند نمونه از کاربرد آینه در دکوراسیون خانه را به شما معرفی می کنیم :

 

بیشتر بدانید: اجرای کابینت کرج با بهترین کیفیت

بزرگنمایی فضا، اولین کاربرد آینه در دکوراسیون خانه

از مهم ترین کاربرد آینه در دکوراسیون خانه بویژه در خانه هایی با متراژ پایین و فضای کوچک، بزرگ نشان دادن فضاست. البته باید گفت این به شرطی است که آینه در جای مناسبی قرار گیرد. به این منظور که آینه ها چشم بیننده را دچار خطای دید بهتری کنند آینه های قدی گزینه مناسب تری هستند و باید در محل مناسب قرار گیرند. برای استفاده بهتر از کاربرد آینه در دکوراسیون خانه به چند نکته زیر توجه کنید:

  • آینه های قدی را در پشت کمدهای کوتاه قرار دهید تا با ایجاد خطای دید فضای پشت کمد را بزرگتر و ادامه دار کند.
  • برای افزایش انعکاس نور و ادامه پیدا کردن فضا از نصب آینه دیواری روی دو دیوار کنار هم غافل نشوید.
  • قرار دادن آینه در میان قفسه های کتاب و عمق دادن به فضای فشرده بین آن ها از دیگر کاربرد آینه در دکوراسیون خانه است.
  • اگر در منزل شومینه دارید می توانید با قرار دادن یک آینه در بالای شومینه به طوری که دیوار را بپوشاند فضای اتاق را بزرگتر و روشن تر کنید.

افزایش نور محیط

با قرار دادن آینه قدی بزرگ میان دو پنجره می توانید به فضای موجود حس امتداد ببخشید و خطای دید در بیننده ایجاد کنید. این کار باعث می شود احساس کنیم فضا نور بیشتری دارد و روشن تر است.  از دیگر کاربرد آینه در دکوراسیون خانه قرار دادن آینه ها در قسمتی است که بتواند نور را بازتاب دهد. پشت آباژورها و یا دیگر چراغ های دکوراتیو محل مناسبی برا نصب آینه و رسیدن به فضای پرنورتر هستند.

مخفی کردن فضاها

اگر می خواهید کمد ها و اتاق های کوچک انباری خانه خود را از دید پنهان کنید، استفاده از یک آینه بهترین راه حل است. با استفاده کردن از آینه بر روی درب کمد و یا  اتاق مورد نظر خود علاوه بر پوشاندن فضا می توانید خانه را بزرگتر و روشن تر نشان دهید.

زیاد کردن ارتفاع سقف

از دیگر کاربرد آینه در دکوراسیون خانه ، آینه کاری دیوار و سقف است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا به منظور افزایش ارتفاع سقف مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.

 

خدمات گروه معماری چیکا:

 

بازسازی کرج ، کفپوش کرج، پارکت کرج ، کاغذ دیواری کرج، کناف کرج

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره