صفحه کورین کرج

کورین کرج سنگ کورین یکی از سنگ‌های زینتی و مقاوم است که در صنایع ساختمانی و دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی، سنگ کورین به دلیل رنگ طبیعی و زیبایی که دارد، معمولاً در پوشش دیوار و کف اتاق‌ها و فضاهای مختلف از جمله اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های خواب، آشپزخانه و حتی حمام به کار می‌رود.

با توجه به متنوع بودن نوع سنگ کورین و طرح‌های مختلفی که در آن قابل
اجراست، می‌توان در دکوراسیون داخلی از این سنگ در انواع سبک‌های معماری و دکوراسیون استفاده کرد. برای مثال، در دکوراسیون کلاسیک و سنتی، می‌توان از سنگ کورین با طرح‌های قدیمی و بافت‌دار استفاده کرد. در دکوراسیون مدرن نیز می‌توان از سنگ کورین با طرح‌های ساده و مینیمال
استفاده کرد. همچنین، در دکوراسیون خارجی، سنگ کورین معمولاً در پوشش فضاهای سبز، پیاده‌رو‌ها، نمای ساختمان و حتی در آبنماها به کار می‌رود. در کل، سنگ کورین به دلیل زیبایی، شیکی و مقاومتی که دارد، در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار مورد علاقه قرار می‌گیرد و از آن در انواع پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود.

صفحه کورین به دلیل شباهت زیادی که به سنگ طبیعی دارد به سنگ مصنوعی مشهور شده است. سنگ کورین برای استفاده در پوشش کابینت و یا کانترها به کار برده می شود. از ویژگی های سنگ کورین کرج می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و آسیب های فیزیکی نام برد. این سنگ در ضخامت های مختلف به منظور استفاده در فضاهای متفاوت کاربرد دارد. صفحات کورین بی شباهت به سنگ های کوارتز نیست و مانند سنگ کوارتز یک سنگ مصنوعی شیمیایی است که متشکل از اکرلیک و مواد معدنی و سنگی است.

مواد شیمیایی پس از ترکیب درون قالب هایی ریخته می شود و ورق های کورین از این طریق تولید می شوند. مواد شیمیایی درون سنگ کورین کرج موجب می شود که نسبت به متریال هایی مانند گرانیت ومرمر برتری بیشتری داشته باشد و پراستفاده تر باشد. برای خرید سنگ کورین کرج با همکاران ما در گروه معماری چیکا تماس بگیرید.

کورین کرج

سنگ کورین کرج چیست و از کجا امده است؟

در تعریف سنگ کورین کرج می توان گفت این سنگ ها صفحات بسیار سخت و یکدستی هستند که در گستره رنگ های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند. این ماده در آزمایشگاه توسط مهندسین تولید شده و سازگاری بیشتری با طبیعت و منابع طبیعی دارد.

سنگ های کورین بی آلایندگی بوده و انعطاف زیادی برای استفاده در محل مورد نظر دارد. صفحات مصنوعی کورین توسط شرکت آمریکایی دوپون اختراع شد و مورد استقبال صنعت ساختمان سازی قرار گرفت.

صفحات کورین در چه قسمت هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سنگ کورین کرج به عنوان یک سنگ مصنوعی مصارف زیادی دارد و بسیار مورد استفاده ساختمان سازان قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت که صفحات کورین بر روی هر سطح صافی مورد استفاده هستند. بیشترین کاربرد این سنگ ها برای قسمت هایی است که بیشتر در تماس با آب و رطوبت هستند. بیشترین استفاده این صفحات بر روی کابینت ها، دیوارپوش ها، سرویس هاس بهداشتی و… می باشد. بیشترین استفاده این سنگ ها در سبک های مدرن است که به عنوان صفحه کابینت کرج و یا کانتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبت و نگهداری کورین کرج

سنگ مصنوعی کورین به طور حرفه ای و بدون هیچ گونه درزی ساخته و نصب می گردد. به این معنی که یک قسمت بادوام بدون نیاز به هر گونه مهر و موم تشکیل می شود. با کمی مراقبت از سطوح کورین درخشندگی و جلوه ی اولیه این سطوح مانند روز اول خود باقی می ماند. نگهداری درست از سطوح کورین به مراقبت مناسب و اجتناب از چند اقدام کلیدی می باشد که قادر است باعث آسیب شود.

چگونه از سنگ کورین کرج روی کابینت نگهداری نماییم؟

با اینکه نگهداری و تمیز کردن کورین سخت نمی باشد، اما بعضی افراد این کار را به درستی انجام نمی‌دهند. مهم‌ترین نکته این می باشد که سطح کورین هر روز با آب و صابون یا پاک‌کننده‌های حاوی آمونیاک تمیز گردد.

همچنین از خشک بودن صفحه کورین اطمینان حاصل شده است و نگذارید برای مدت طولانی خیس بماند. وجود آب روی کورین و خشک شدن آن لایه‌ای روی سطح ایجاد می‌کند که ظاهر خوشایندی ندارد. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این می باشد که قبل از قرار دادن هر نوع جسم داغی روی آن از محافظ‌های حرارتی مانند زیر قابلمه‌ای نسوز مورد استفاده قرار دهید.

اجرای کابینت کورین کرج

صفحات کورین اجرای بی نظیر و بی نقصی دارند که این نوع اجرا یکی از ویژگی های مهم سنگ کورین است که زیبایی چشم نوازی به طرح می دهد. تنوع در طرح و رنگ سنگ های کورین موجب می شود که بیشترین استفاده را در سبک های مدرن و یا کلاسیک دارند.

مزایای سنگ کورین کرج

  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت برش و ابزار پذیری
  • قابلیت مونتاژ و نصب آسان بدون نقاط اتصال و بدون درز
  • قابلیت خم‌ پذیری
  • ترمیم پذیری آسان
  • مقاومت بالا
  • آنتی باکتریال و ضد قارچ
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مواد آلاینده
  • ضد آب و مقاوم در برابر حریق

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره