ایده های بازسازی اتاق کودک

یکی دیگر از بخش های مهم خانه اتاق کودک است. اتاق تنها فضایی است که ممکن است کودک ساعت های زیادی را در آن سپری کند. به همین دلیل فضایی که برای اتاق کودک طراحی می شود باید مناسب با روحیات کودک بوده و همراه با آرامشی که به همراه دارد، حس کنجکاوی او را نیز برطرف کند. بازسازی اتاق کودک زمانی بسیار مهم می شود که اتاق، ویژگی های ذکر شده را نداشته باشد. در این زمان شما باید به فکر بازسازی اتاق کودک بیفتید. در این مقاله با ما همراه باشید تا چند ایده برای بازسازی اتاق کودک را بیاموزیم.

بازسازی اتاق کودک

بازسازی اتاق کودک

همانطور که در سایر مقالات مربوط به بازسازی کرج بیان کردیم، پروژه بازسازی آیتم های زیادی دارد و می تواند از تغییر رنگ دیوار تا جابجایی دیوارها نیز گسترش پیدا کند. این مسئله در بازسازی اتاق کودک نیز وجود دارد. برای بازسازی این قسمت از خانه ایده های زیادی وجود دارد که شما حتی با چند ترفند ساده نیز می توانید این کار را انجام دهید و فضایی مناسب را برای کودک خود فراهم کنید.

ایده های بازسازی اتاق خواب بچه

طبق متن فوق برای بازسازی اتاق کودک ایده های زیادی وجود دارد که هر یک می تواند در راستای سلامت، خلاقیت و آرامش کودک اجرا شود. در ادامه با ما همراه باشید.

کفپوش، اولین ایده برای بازسازی اتاق کودک

یکی از پراهمیت ترین قسمت های اتاق کودک، کفپوش است که برای حفظ امنیت کودک اهمیت زیادی دارد. اگر فرزند شما نوپاست و مدام ممکن است با زمین برخورد می کند، بهتر است از کفپوش هایی مانند موکت، لمینت و یا کفپوش فومی که دارای سطح نرمی است استفاده کنید. پس اگر کفپوش اتاق کودک شما سرامیک یا سنگ است، حتما در اولین فرصت به فکر تعویض آن باشید.

نقاشی و رنگ اتاق خواب کودک

رنگ ها نقش مهمی در روحیه و رشد کودک دارد. می دانیم که روحیه کودکان با بزرگسالان متفاوت است. پس بهتر است اتاق کودک خود را متناسب با روحیه او نقاشی کنید. پیش از اقدام به بازسازی، رنگ مناسب با روحیه کودک خود را انتخاب کنید. استفاده از نقوش مختلف فانتزی، رنگ ­های شاد و جذاب انتخاب بهتری برای اتاق کودکان هستند. علاوه بر این موارد، می توانید در پیش زمینه ی سفید دیوار، طرح های رنگی و کودکانه مانند ستاره، ماه و خورشید و یا شخصیت های کارتونی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کابینت کرج ، دکوراسیون داخلی کرج

نورپردازی اتاق کودک

برای تبدیل اتاق معمولی به اتاق کودک باید به نورپردازی آن نیز توجه کنید و نور مورد نیاز کودک را به اتاق ببخشید. به طور مثال؛ برای برخی از کودکان؛ بهتر است یک چراغ کم نور شب خواب و یا دیواری در اتاق کودک شب ها روشن بگذارید تا زمانی که کودکتان به خواب عمیق برود؛ روشن بماند. همچنین ریسه ­های نور برای جذابیت فضای اتاق کودک انتخاب جالبی است.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری کرج ، پوستر کرج

طراحی اتاق چند کاربردی

همه ما در اطراف خود کودکانی را دیده ایم که علاقه زیادی به بازی با وسایل به جز اسباب بازی های خود دارند و یا کودکانی که علاقه زیادی به سرک کشیدن در آشپزخانه دارند. برای پاسخ دادن به این نیاز کودک می توانید در زمان بازسازی اتاق کودک قسمت های مختلفی را برای این کار در اتاق کودک در نظر بگیرید. به طوری که با وجود وسایل بازی خلاقانه برای سرگرمی و یا میز و صندلی استاندارد برای درس خواندن باعث شود کودک از اتاق خود احساس رضایت و آرامش داشته باشد.

بازسازی اتاق کودک، دخترانه یا پسرانه؟

یکی از مواردی که در بازسازیی اتاق کودک و تغییر عناصر اتاق اهمیت دارد، جنسیت کودک می باشد. زیرا امکان دارد؛ روحیات و علایق کودکان دختر و پسر دارای تفاوت باشد. راجب المان­ ها و یا رنگ­ ها کلیشه­ های زیادی راجع به دخترانه و پسرانه بودن آنها وجود دارد؛ یکی از آنها استفاده از رنگ صورتی در اتاق کودک دخترانه و رنگ آبی در اتاق کودک پسرانه می باشد؛ ولی شما قادر هستید از رنگ­ های ممختلفی مثل سبز و یا بنفش برای هر کودکی امورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره