کلوزت روم چیست و چه کاربردی دارد؟

از جمله طراحی های مدرن در اتاق های مستر، کلوزت روم یا اتاق لباس است که برای خانه های لوکس یکی از المان های ضروری است. کلوزت روم شامل قفسه ها، کشو، مبل، کمد و آینه قدی است که طراحی آن باید با توجه به ابعاد اتاق انجام شود. طراحی این المان نکاتی دارد که در این مقاله از گروه معماری چیکا شما را با آن ها آشنا می سازیم.

کلوزت روم

کلوزت روم در اتاق خواب

وجود کلوزت روم در اتاق علاوه بر ظاهر زیبایی که به اتاق می دهد، باعث نظم گرفتن اتاق نیز می شود. کلوزت روم یا اتاق لباس محلی برای قرار دادن لباس ها و پوشاک است که آینه قدی نیز برای تعویض لباس در آن قرار می گیرد.

با توجه به اندازه کلوزت روم می توان المان های دیگری را نیز در آن قرار داد. جزیره و میز آرایش از دسته لوازمی هستند که در کلوزت روم های بزرگ بسیار کاربردی می شوند. اما باید این نکته را در نظر داشت که وجود این المان ها نباید اتاق را شلخته و نامنظم کند.

 

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری کرج

کلوزت روم کوچک

اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک است و تصمیم دارید که کلوزت روم طراحی کنید، باید بدانید رعایت یک سری نکات ضروری است تا اتاق لباس شما کاربردی تر و زیباتر به نظر برسد. یکی از مواردی که در این طراحی باید رعایت کنید، خرید قفسه هایی باید ابعاد کوچک و قدی است.

از دیگر نکات مهم در این فضاها، استفاده از یک پاف یا کوسن برای جلوی آینه به جای مبل است. بعضی از نشیمن ها در ارتفاع مبل طراحی و تولید می شوند، با این وجود می توانید از همان نشیمن برای جلوی آینه استفاده کنید و دیگر نیازی به میز آرایش نداشته باشید.

در طراحی کمد کلوزت روم نیز باید دقت کنید که هم رگال درون آن قرار گیرد و هم در بالا و یا پایین آن قفسه ای باشد که بتوانید بیشترین استفاده را از فضا ببرید.

استاندارد اتاق لباس

با توجه به متفاوت بودن ابعاد اتاق های هر خانه، باید گفت نمی توان برای کلوزت روم ها ابعاد دقیق و مشخصی در نظر گرفت. اما در حالت کلی در طراحی اتاق لباس، می توان چند دسته معرفی کرد:

  • اتاق لباس مربعی
  • اتاق لباس باریک و طویل
  • اتاق لباس بزرگ و مستطیلی
  • نکات مهم در طراحی اتاق لباس
  • توجه به نورپردازی در طراحی اتاق لباس
  • استفاده از یک آینه بزرگ و قدی
  • عدم استفاده از رنگ های تیره برای کمد ها و قفسه ها
  • استفاده از جزیره در کلوزت روم های بزرگ
  • به کاربردن یک لوستر زیبا در صورت داشتن فضای بزرگ در اتاق لباس
  • جدا کردن اتاق مستر از کلوزت روم بوسیله یک شیشه سرتاسری

 

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

انواع مدل های اتاق لباس

این قسمت از خانه نیز مانند سایر بخش ها سبک های مختلفی دارد که دو مورد از رایج ترین این سبک ها، کلوزت روم های مدرن و کلاسیک هستند. انتخاب هر کدام از این سبک ها برای اتاق خواب شما، بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون منزلتان دارد.

کلوزت روم مدرن

کلوزت روم مدرن بسیار کاربردی تر است و هزینه کمترین نیز دارد در این مدل کلوزت روم بیشتر از سبک های جدید و کاربردی استفاده می شود برای مثال نشیمن هایی به نام پاف در این مدل بسیار دیده می شود

کلوزت روم

کلوزت روم کلاسیک

در کلوزت روم کلاسیک و یا سنتی بیشتر از چوب استفاده می شود و هزینه زیادی را در بر می گیرد زیرا نیاز به چوب های بسیاری است و این نوع سبک را فقط در کلوزت روم های خیلی بزرگ می توان استفاده کرد. استفاده از یک صندلی کلاسیک از دیگر موارد رایج در سبک کلاسیک است

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون کرج

کلوزت روم

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره