ایده های کاربردی برای چیدمان خانه های کوچک

چیدمان و جا دادن وسایل ضروری در یک خانه کوچک و نقلی کار آسانی نیست و باید با صبر و حوصله چیدمان خانه کوچک را به گونه ای انجام داد که زیبایی و کاربری آن از حالت ساده و عادی بیشتر باشد. این کار نیازمند خلاقیت و ایده پردازی زیاد است تا در کنار زیبایی خانه، بزرگتر از قبل به نظر برسد. اگر شما نیز صاحب یک خانه نقلی و کوچک هستید، مقاله ما را از دست ندهید.

چیدمان خانه کوچک
چیدمان خانه کوچک
چیدمان خانه کوچک

ایده های کاربردی و جذاب برای چیدمان خانه های کوچک

اولین قدم برای چیدمان خانه های کوچک جسور بودن و هوشمندانه عمل کردن شماست. باید ایده پرداز باشید واز پیاده کردن ایده های خود نترسید. هیج قانونی شما را از پیاده کردن ایده های خود در دکوراسیون خانه منع نمی کند.

 

گاهی لازم است برای چیدمان خانه خود از وسایل غیر ضروری منزل بگذرید و وسایل ضروری را با آن ها جایگزین کنید. از ترفندهای چیدمان استفاده کنید و بهترین دکور را برای خانه خود خلق کنید. در ادامه متن این ترفندها را به دقت بخوانید و در دکوراسیون خانه خود از آن ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

تزئين خانه با اکسسوری های کوچک و جذاب

برای استفاده از اکسسوری ها و وسایل تزئینی در خانه می دانیم که اکسسوری های مورد استفاده در چیدمان خانه کوچک با خانه های بزرگ متفاوت است. هرکدام از المان ها را باید متناسب با فضا و اندازه خانه خریداری شوند. به عنوان مثال استفاده از مبل های سلطنتی با ابعاد بزرگ و حجیم در خانه های کوچک اصلا مناسب نیست و با این کار تنها خانه را کوچکتر از حد معمول نشان می دهیم.

 

در ساخت اکسسوری ها و وسایل تزئینی نیز می توانید از هنر خود استفاده کنید و اگر در ساخت این المان ها مهارت دارید، دست به کار شوید و متناسب با فضای مورد نظر یک اکسسوری جذاب بسازید.

انتخاب سبک درست دکوراسیون در چیدمان خانه کوچک

سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن سه سبک مرسوم و پراستفاده در چیدمان خانه هستند. سبک های کلاسیک عموما مملو از وسایل و چوب های حکاکی شده و پرکار هستند که طبیعتا برای خانه هایی با متراژ اصلا مناسب نیستند. پس اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید و فضای محدودی دارید، بدانید که استفاده از این سبک برای شما دردسر ساز خواهد شد و فضای خانه شما عموما با تعداد زیادی از وسایل شلوغ و کوچکتر خواهد شد.

 

سبک مدرن بهترین و پر استفاده ترین سبک برای چیدمان خانه کوچک است. المان های استفاده شده در این سبک همگی در عین سادگی، بسیار زیبا نیز هستند. در این سبک می توانید بیشترین تغییر و تطبیق را در وسایل خانه خود ایجاد کنید. سبک نئوکلاسیک تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است. این سبک نه به اندازه سبک کلاسیک شلوغ و نه به اندازه سبک مدرن، ساده است.

 

سبک نئوکلاسیک نیز می تواند انتخاب مناسبی برای چیدمان خانه کوچک شما باشد اما پیشنهاد ما برای زیباتر شدن دکوراسیون منزلتان، استفاده از سبک مدرن است.

 

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

آینه کاری یکی از بهترین ایده هاست!

در خانه های کوچک یکی از اصلی ترین و بزرگترین هدف های طراحی دکوراسیون، بزرگتر جلوه دادن فضای خانه است. یک طراح دکوراسیون و یا دکوراتور تمام تلاشش را می کند که با استفاده از ایده ها و ترفندهای مختلف به این هدف برسد. یکی از ایده های مناسب برای این کار استفاده از آینه است. آینه ها با منعکس کردن نور، اتاق را بزرگتر و دلبازتر می کنند.

 

ما در گروه معماری چیکا در یکی از مقاله ها به طور کامل درمورد انواع آینه های تزئينی صحبت کرده ایم، با مراجعه به این لینک می توانید اطلاعات کافی برای استفاده از آینه در قسمت های مختلف خانه و بزرگتر نشان دادن آن بدست آورید.

استفاده از وسایل چند منظوره و کاربردی

یکی از راه ها برای استفاده از وسایل در چیدمان خانه کوچک ، استفاده چند منظوره از وسایل است. به عنوان مثال اگر خانه شما یک خوابه است و به فضای خواب بیشتری نیاز دارید، به جای استفاده از مبل های بزرگ و جاگیر از مبل های تخت خواب شو برای خواب در دکوراسیون نشیمن خود استفاده کنید.

 

با این کار هم برای مهمانان نشیمن راحتی قرار داده اید و هم در صورت نیاز می توانید برای خواب و استراحت از آن استفاده کنید. در اتاق خواب نیز می توانید از انواع تخت کم جا استفاده کنید تا در طول روز فضای بیشتری برای فعالیت در اتاق داشته باشید. حذف میزهای بی استفاده یکی دیگر از ترفندهای چیدمان خانه کوچک است.

 

زمانی که فضای کمی دارید نیاز نیست از انواع و اقسام میزهای عسلی، جلومبلی و …. استفاده کنید. انتخاب یک میز جلومبلی دارای قفسه و کشو به تنهایی می تواند چند نیاز شما را برطرف کند و دیگر نیازی به استفاده از تعدد میز نیست و اینکار به خلوت شدن و دلبازتر شدن فضای پذیرایی کمک زیادی می کند.

استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا

یکی دیگر از چالش های افراد در خانه های کوچک، تفکیک فضای موجود است. بدون اینکه بهم ریختگی در ظاهر محیط ایجاد شود. به این منظور می توانید از انواع پارتیشن ها و یا وسایلی با این کاربرد استفاده کنید. در خانه های کوچک به هر وسیله ی باید به چشم ابزار برای زیباسازی نگاه کنید و بهترین استفاده را از آن ببرید.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، چیدمان خانه های کوچک کار آسانی نیست اما با استفاده از ترفندها و ایده های خلاقانه می توانید فضایی با ظاهری وسیع را بوجود آورید. علاوه بر این موارد، برای انتخاب دکوراسیون داخلی خانه باید سلیقه صاحب خانه را نیز در نظر بگیرید.امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات به دکوراسیون دلخواهتان نزدیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره