معایب کابینت ممبران

یکی از انواع لوکس ترین و مجلل ترین کابینت کرج دکوراسیون داخلی کرج، کابینت های ممبران است. این نوع کابینت ها در کنار مزایا و ویژگی هایی که دارند، معایبی نیز دارند که با آگاهی از آن ها می توانیم راحت تر متریال مورد نظر خود را تهیه کنیم و یک سبک زیبا برای آشپزخانه خود طراحی کنید. برای اطلاع از انواع معایب کابینت ممبران با ادامه مطلب در سایت گروه معماری چیکا همراه باشید.

معایب کابینت ممبران

چند مورد از معایب کابینت ممبران

همانطور که در متن بالا به آن اشاره کردیم، با اطلاع از معایب این سبک کابینت های آشپزخانه می توانیم براساس نیاز و کاربردی که از آشپزخانه خود انتطار داریم کابینتی که برای ما مناسب است را انتخاب کنیم. در ادامه متن پنج مورد از معایب کابینت ممبران را با هم بررسی می کنیم.

ظرافت و پیچیدگی طرح ها

یکی از عمده ترین مشکلات کابینت های ممبران در هنگام بازسازی کرج ظرافت و پیچیدگی طرح های آن است. کابینت های ممبران غالبا از ام دی اف خام که بوسیله لایه ای پی وی سی روکش شده اند، ساخته می شوند. زمانی که کنده کاری های سطح صفحه کابینت خیلی ظریف باشند پوشش پی وی سی به خوبی  انجام نمی شود. این امر باعث می شود که نهایتا شما محصولی بی کیفیت و یا دارای نقص را دریافت کنید.

کیفیت لایه های استفاده شده وکیوم

از دیگر معایب کابینت ممبران که برای مصرف کنندگان بوجود می آید، کنده شدن لایه وکیوم شده پی وی سی ممبران است که پس از مدتی دردسر ساز می شود. این مورد تنها به کیفیت و مهارت کابینت ساز شما بستگی دارد. در این مرحله چسب مورد استفاده در کابینت های ممبران بسیار حايز اهمیت است. کابینت کار شما باید بداند که استفاده از چسب های مرغوب و با کیفیت مهم ترین عنصر در این سازه است. همکاران متخصص ما در گروه معماری چیکا با استفاده از به روزترین ابزار و بهترین متریال پروژه های شما را به پیش می برند.

حساسیت به نور و گرما، یکی از معایب کابینت های ممبران

از دیگر معایب کابینت ممبران می توان به عدم بازتاب نور و حرارت اشاره کرد. زمانی که نور خورشید  و حرارت مدت زمان زیادی به کابینت ها بخورد، ممکن است چسب های وکیوم به مرور باز شوند و از روکش های پی وی سی از کابینت جدا شوند.

عدم مقاومت در برابر ضربه

آسیب پذیری این کابینت ها در برابر اشیای تیز یکی دیگر از معایب این کابینت هاست. کمیاب بودن ورق های ممبران موجب می شود هنگام نیاز به تعمیر، ورق های مشابه آن را پیدا نکنیم و مشکلات زیادی را متحمل شویم.

معایب کابینت‌های ممبران

روکش ممبران نسبت به تابش مستقیم نور خورشید و حرارت حساسیت بالایی دارد. اگر کابینت‌های ممبران در معرض این دو عامل باشند، رنگ و لعابشان را به مرور از دست می‌دهند و از زیبایی‌شان کاسته می‌شود؛ البته که موضوع کیفیت جنس مورد استفاده همیشه در این مسائل تأثیرگذار می باشد.

در ضمن اگر هنگام وکیوم کردن با ماده ممبران، از چسب با کیفیت استفاده نشود، پس از مدتی بین بدنه و روکش هوا جمع می‌شود و اصطلاحاً ورم می‌کند! این ورم می‌تواند شروع دردسرهای زیادی در راستای تعمیر یا تعویض قسمت معیوب باشد.

در بسیاری از مواقع هنگام وکیوم کردن، به دلیل ظرافت طرح و ریزه‌کاری زیاد، ممکن است برخی نقاط به‌خوبی وکیوم نشوند. این مشکل در آینده‌ای نه‌چندان دور به همان ورم کردن و خرابی کابینت منجر می‌شود. پس بهتر است بی‌خیال طرح‌های شلوغ شوید

تعمیرکابینت با همان طرح و رنگ

منظور از طرح و رنگ در اینجا تنوع طرح و رنگِ لایه پی وی سی (PVC) برای کابینت ممبران نمی باشد. اتفاقا تنوع خوبی دارند و قادر هستید انتخاب های زیبایی داشته باشید. مسئله این می باشد که شما وقتی بعد از مدتی مثلاً 2 سال بعد قصد دارید بخشی از کابینت را به هر دلیلی تعمیر نمایید آیا میتوانید دقیقاً از همان طرح و دقیقاً با همان کد رنگ که 2 سال پیش در بازار موجود بود پیدا کنید؟   جواب: خیلی احتمالش زیادهست که نتوانید.

آیا کابینت ممبران ضد آب است؟

کابینت ممبران به علت اینکه با استفاده از تکنولوژی PVC روکش و وکیوم می شود اگر به درستی و با کیفیت باشد از نفوذ آب و رطوبت به داخل ام دی اف جلوگیری می کند و ضد آب می باشد.

معایب کابینت ممبران

قیمت کابینت های وکیوم ممبران

کابینت های ممبران برخلاف انواع کابینت های کلاسیک بسیار مقرون به صرفه تر است. قیمت کابینت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ آشپزخانه ، نوع طرح و جنس مورد نظر از عوامل تاثیر گذار در قیمت کابینت ها هستند. در خرید و استفاده از این نوع کابینت ها همواره به یاد داشته باشید که اگر کابینت ساز قیمت کمی برای نصب کابینت به شما ارائه می دهد به این معنی نیست که حاضر است سود کمتری ببرد و یا از دستمزد خود کم می کند.

کم بودن قیمت کابینت ها به این معنی است که کابینت کار از متریال ضعیف تر و بی کیفیت تر در کار شما استفاده کرده است. پس بدانید که همواره یک قیمت مناسب را در نظر داشته باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت های ارائه شده برای کابینت با همکاران ما در گروه معماری چیکا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره