طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

چیدمان و دکوراسیون مناسب، تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت خانه دارد و نظر بیننده را دوچندان جلب می کند. کاربردی ترین و مهم ترین بخش هر خانه، آشپزخانه است که افراد تایم زیادی را در طی روز در آن سپری می کنند. همین امر موجب می شود که آشپزخانه نقش محوری را در خانه شما ایفا کند. بهتر است در دکوراسیون خانه و آشپزخانه در انتخاب کابینت که بخش زیادی از دیوار را می پوشاند دقت کنید. به طور کلی برای طراحی دکوراسیون داخلی کرج آشپزخانه بهتر است نکاتی را بدانید و از به روز ترین ایده ها اطلاع داشته باشید. با گروه معماری چیکا همراه باشید تا بهترین ایده ها را برای طراحی دکوراسیون خانه خود اجرا کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

زمانی که صحبت از دکوراسیون مدرن می شود، منظور استفاده از ابزار و عناصر عجیب و غریب نیست. برعکس، در طراحی دکوراسیون مدرن، سادگی حرف اول را می زند. این دکوراسیون در کنار سادگی و جذابیت، فضای اضافی و زیادی را برای شما ایجاد می کند. در طراحی آشپزخانه های مدرن برای داشتن طرحی خاص و متفاوت، باید به نیاز افراد، اندازه آشپزخانه و امکانات مورد نیاز توجه کنید.

مهم ترین عناصر در طراحی آشپزخانه های مدرن، میز ناهارخوری، کابینت ها، کفپوش و دیوارپوش ها هستند که جلوه زیبایی به محیط می دهند و نوع سبک آشپزخانه را تعیین می کند.  به همین دلیل است که در انتخاب و خرید این وسایل باید به اندازه کافی دقت کنید.

مناسب ترین گزینه در انتخاب کابینت های آشپزخانه در سبک مدرن کابینت های ام دی اف، کابینت هایگلاس و کابینت های فلزی هستند. در این سبک دکوراسیون، نورپردازی آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. استفاده از نورهای مخفی حالتی خاص و زیبا را به فضا انتقال می دهد. سادگی و خلوتی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون مدرن است. پس از شلوغ کردن محیط خودداری کنید.

طراحی سایت در کرج

بهترین دکوراتور کرج  را از گروه معماری چیکا بخواهید.

آشپزخانه های به سبک کلاسیک

این سبک یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. برای طراحی این سبک، بهترین متریال استفاده از کابینت های به سبک کلاسیک است که زیبایی این طرح را کامل می کند. در تعریف کابینت های کلاسیک می توان گف این کابینت ها کابینت هایی با درب حکاکی شده هستند.

جنس کابینت های سبک کلاسیک، می تواند چوب، ام دی اف، شیشه و یا فلز باشد. این سبک دکوراسیون داخلی در مقایسه با سایر سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه هزینه بیشتری دارد. بهتر است زمانی از این سبک کابینت و دکوراسیون استفاده کنید که دکوراسیون منزل نیز به این سبک دکور شده باشد. میزهای ناهار خوری استفاده شده در این سبک، میزهای مستطیل با صندلی های رسمی هستند.

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی :

هنر دکوراسیون داخلی فقط به چیدن اشیا و اثاثیه محدود نمی گردد و عناصر دیگر هم دخالت دارند. علاوه بر عوامل رنگ ، نور و چیدمان مبلمان ها ، روحیه افراد محیط و نیازهای آن ها به دقت مورد برسی قرار داده میشود.

انواع پوستر کرج در گروه معماری چیکا

طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک

در مقاله های قبلی، چند نمونه از دکوراسیون اتاق خواب کوچک را برای شما بازگو کردیم.حال باید ببینیم دکوراسیون آشپزخانه های کوچک چگونه است؟ با آپارتمانی شدن زندگی در دوران جدید، غالبا برای چیدمان منزل با فضای کمی روبرو می شویم و به ناچار باید از کمترین فضا بهترین استفاده را ببریم.

با رعایت نکات اصولی در در انتخاب نوع چیدمان و اندازه کابینت ها، محل قرارگیری یخچال  و سایر وسایل می توان آشپزخانه های کوچک را به زیبایی دکور کرد و فضای زیادی را بوجود آورد. یکی از روش های بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک، ربط دادن آشپزخانه به پذیرایی است. به این منظور استفاده از صندلی مقابل اوپن آشپزخانه و تبدیل آن به میز ناهارخوری یک راهکار مناسب است.

اثربخشی رنگ در طراحی داخلی آشپرخانه

این سوال برای خیلی از افراد پیش می آید که برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه چه رنگی مناسب است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بهترین طیف رنگی برای استفاده در آشپزخانه رنگ های روشن مانند سفید هستند.

اما این را بدانید که رنگ ها تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارند و هرکدام از رنگ ها تاثیر متفاوتی بر افراد می گذارند. گفتنی است که رنگ ها در کوچک و بزرگ نشان دادن آشپزخانه نیز موثرند. رنگ های روشن آشپرخانه را بزرگ تر و رنگ های تیره آشپزخانه را کوچکتر از حد معمول نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره