انواع دکوراسیون های اتاق خواب کوچک

برای تمام خانه ها و در تمام سن ها، داشتن اتاق خواب از واجبات خانه و خانواده به حساب می آید. حال با این حساب هرمقدار که فضا کوچکتر می شود، اهمیت چیدمان و دکوراسیون اتاق بیشتر می شود. هرچقدر فضای اتاق بیشتر باشد، چیدمان آن راحت تر بوده و کامل می توانید سلیقه خود را پیاده کنید اما چیدمان فضاهای کوچک پیچیده تر و پراهمیت تر است. رعایت اصول چیدمان در اینگونه فضاها بسیار مهم بوده و با رعایت این اصول می توانید فضای دلنشین وزیبایی داشته باشید. در این مقاله از گروه معماری چیکا می توانید برای چیدمان اتاق خواب های کوچک ایده بگیرید و با لذت اتاق خواب منزل خود را بچینید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

مهم ترین نکات در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

برای چیدمان اتاق خواب با فضای کوچک، ایده ها و عکس های زیادی وجود دارد. اما در هر کدام از ایده ها یکسری نکات رعایت شده که بهتر است برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، این نکات را رعایت کنید. با رعایت این نکات و با استفاده خلاقیت می توانید دکور ایده آل و مد نظر خود را بچینید و از آن لذت ببرید. در ادامه برای معرفی چند مورد از این نکات با ما همراه باشید.

رنگ مناسب و تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از تاثیرگذارترین عناصر در چیدمان اتاق خواب، رنگ ها هستند. با انتخاب یک رنگ مناسب می توانید کاری کنید که فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. برای اتاق های کوچک عموما از رنگ های سفید استفاده می کنند تا فضا را بزرگتر نشان دهند. هم چنین اگز در اتاق خواب خود نور کافی نداشته باشید، با استفاده از رنگ های روشن می توانید این کمبود نور را جبران کنید. با توجه به این توضیحات برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک هرگز به استفاده از تم های رنگی تیره فکر نکنید. در کنار استفاده از رنگ روشن برای دیوار، از روتختی، رومیزی و کف‌ پوش از طرح‌ های مختلف و ساده استفاده کنید تا مکمل رنگ روشن دیوار شوند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده از یک نورپردازی مناسب

یکی از تکنیک های مناسب و ایده آل در دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده از نور مناسب در محیط است. با استفاده از لامپ ها و لوسترها و ایجاد لایه های نوری مختلف موجب می شود فضای اتاق شما شیک تر و بزرگتر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اندازه تخت خواب

یکی از مهم ترین اجزای اتاق خواب، تخت خواب است. برای داشتن یک دکوراسیون اتاق کوچک مناسب باید از تخت خواب های کوچک متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. استفاده از تخت خواب های بزرگ در اتاق کوچک، کاری بسیار اشتباه است. با این کار شما فضای زیادی از اتاق را صرف قرار دادن تخت خواب کرده اید و اینگونه خطای دید ایجاد کرده و اتاق را کوچکتر از حد واقعی نشان می دهید.

علاوه بر انتخاب یک اندازه مناسب برای تخت خواب، محل قرار دادن تخت نیز مهم است. در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک بهتر است تخت را در کنار دیوار قرار دهید تا فضا را برای رفت و آمد باز بگذارید. استفاده از عکس های یادگاری، ریسه های رنگی روی دیوار و چند تخته چوبی در بالای تخت به عنوان کتابخانه می تواند به زیباتر شدن چیدمان و استفاده بهینه از فضا کمک کند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده از طرح های مینیمال

برای داشتن فضای بیشتر و دکوری زیباتر، سعی کنید هرچه وسایل اضافی و غیر قابل استفاده دارید از اتاق خارج کنید. در کوراسیون اتاق های کوچک برای استفاده بهینه و بهتر از فضا بهتر است به جای استفاده از کمد ها و قفسه های جداگانه که فضای زیادی می گیرند، بهتر است از کمد دیواری استفاده کنید.

استفاده از آینه ها در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده از آینه در فضا موجب می شود نور به خوبی منعکس شده و فضا را بزرگتر نشان دهد. پس توصیه ما به شما این است که حتما از آینه در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک استفاده کنید. اما برای قرار دادن آینه در اتاق بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که محل نصب آن ها نیز دارای اهمیت است. بهترین محل برای قرارگیری آینه ها، روبروی پنجره هاست که نور را به خوبی منعکس کند. بهترین پیشنهاد برای استفاده از آینه در اتاق خواب، استفاده از آینه های قدی است که به دیوار یا درب کمد نصب شده است.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده بهینه از فضای زیر تخت

در اتاق خواب های کوچک فضایی مانند زیر تخت بهترین جا برای قرار دادن وسایل کم کاربرد است. با این کار می توانید فضاهای قابل استفاده را آزاد کرده و بهترین استفاده را از فضا ببرید. استفاده از تخت خواب هایی که دارای کشو و طبقه هستند بهترین گزینه برای استفاده در اتاق خواب های کوچک هستند. در این قسمت ها می توانید وسایلی مانند کیف، کفش، کتاب ، لباس و موارد دیگری را قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده از چیدمان عمودی

برای استفاده بهینه تر از فضا و استفاده از طرح های روز، استفاده از چیدمان های عمودی را جدی بگیرید. به طور مثال استفاده از تخت در بالای میز تحریر یا تخت های ال شکل، فضای کمتری را اشغال کرده و مدرن و زیبا نیز می باشند.  با این کار فضای بیشتری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود خواهید داشت.

برای استفاده از خدمات کابینت کرج، بازسازی در کرج  با گروه دکوراسیون داخلی چیکا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره