تفاوت مبل استیل و کلاسیک چست؟

در انواع مبلمان منزل، سبک های استیل و کلاسیک از سبک های پرطرفدار در زمینه دکوراسیون داخلی هستند که محبوبیت زیادی در بین خانواده ها دارند. خیلی از افراد این گونه تصور می کنند که مبل کلاسیک و استیل در یک سبک قرار می گیرند و تفاوتی ندارند. این دو سبک با وجود شباهت هایی که به هم دارند، تفاوت هایی نیز دارند که باعث جدا شدن این دو سبک از یکدیگر شده است. در ادامه به بررسی تفاوت مبل استیل و کلاسیک می پردازیم و ویژگی های هریک را بررسی می کنیم.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

انواع تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت این دو سبک مبلمان را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

طراحی جزئیات، اولین تفاوت مبل استیل و کلاسیک

همانگونه که در متن بالا نیز به آن اشاره کردیم، شاید در نگاه اول ظاهر این دو مبل شبیه به هم باشد اما در جزئیات طراحی تفاوتی دارند که باعث شده در هرکدام از آن ها با توجه به سلیقه شما گزینه مناسب تری برای استفاده باشند. اولین تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک، طراحی جزئيات آن هاست.

با کمی دقت در سبک طراحی مبل های استیل و کلاسیک متوجه می شویم که مبل های کلاسیک نسبت به مبل های استیل کاربردی تر بوده و با طراحی ساده تری تولید شده اند.همچنین سبک کلاسیک با سبک های مدرن امروزی همخوانی بیشتری دارد و برای کسانی مناسب است که علاوه بر طراحی زیبا، راحتی نیز برایشان اهمیت دارد. مبلمان استیل نسبت به مبل کلاسیک دارای کنده کاری های پیچیده تری است و تراشکاری های بیشتری روی بدنه آن انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

وزن مبلمان

میزان چوب مصرف شده در مبلمان طی فرآیند ساخت، دیگر تفاوت مبل استیل و کلاسیک است. همانطور که گفتیم در مبل استیل کنده کاری ها و حکاکی های پیچیده تری انجام می گیرد، به همین دلیل میزان چوب مصرفی در مبل استیل به مراتب بیشتر از مبل کلاسیک است. استفاده کمتر از چوب در مبلمان کلاسیک نسبت به مبل استیل موجب سبک تر شدن وزن آن ها شده است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون کرج

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت هزینه مبلمان استیل و کلاسیک

به دلیل استفاده کمتر از چوب در مبلمان کلاسیک، طبیعی است که قیمت آن نیز کمتر شود. پس می توان گفت قیمت مبلمان استیل از مبلمان کلاسیک بیشتر است. ناگفته نماند این کم بودن قیمت مبلمان استیل به معنی کیفیت کمتر آن نیست بلکه تنها به مقدار چوب مصرف شده در مبلمان بستگی دارد. یکی از بهترین نوع چوب مورد استفاده در مبلمان کلاسیک، چوب های راش هستند که علاوه بر ظاهر زیبا، طول عمر بیشتری نیز دارند.

 

بیشتر بخوانید: تخت کم جا کرج

ست کردن مبلمان استیل و کلاسیک در منزل

مناسب ترین مبلمان برای خانه های کوچک مبلمان کلاسیک هستند که بیشترین همخموانی را با انواع ست های مدرن دارند. تعداد مبلمان در هر ست یکی دیگر از تفاوت های مبل استیل و کلاسیک هستند. عموما مبل های استیل دارای یک کاناپه 3 نفره ،4 تا مبل تک نفره و 2 تا صندلی میزبان می باشند.

مبلمان استیل علاوه بر اینکه دارای پیچیدگی ها و کنده کاری های بیشتری هستند، تعداد نفرات بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک دارند. مبلمان کلاسیک غالبا در تعداد 7 نفره تولید می شوند و شامل دو کاناپه 3 نفره و 4 مبل تک نفره می باشد. به همین دلیل برای خانه هایی با متراژ پایین، بهترین انتخاب، مبل های کلاسیک هستند.

 

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

بیشتر بخوانید: کناف کرج

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره