تزئین دیوارهای آشپزخانه

قلب هر خانه آشپزخانه آن است، به همین دلیل تزئین و دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، بیشتر اپن و یا جزیره آشپزخانه اولویت قرار می گیرد. اما گفتنی است که با تزئين دیوار آشپزخانه نیز می توان روح تازه ای به آشپزخانه بخشید و تغییراتی در آن ایجاد کرد. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

تزئين دیوار آشپزخانه

برای تزئین دیوار آشپزخانه چه کاری می توان انجام داد؟

اولین مرحله برای تزئين دیوار آشپزخانه این است که بدانیم چه لوازمی برای آشپزخانه ضروری است تا از خرید لوازم اضافی و غیر ضروری خودداری کنیم. منظور از تزئین دیوار آشپزخانه افزودن المان هایی است که می تواند زیبایی فضارا دو چندان کند.

 

انتخاب یک تم رنگی متناسب با وسایل آشپزخانه، اضافه کردن رنگ به دیوار آشپزخانه، ایجاد نقطه کانونی در آشپزخانه و طراحی یک دیوار خاص و جذاب از جمله کارهایی هستند که می توان برای تزئین دیوار آشپزخانه انجام داد. با ما همراه باشید با پیشنهادات جذابی برای دکور کردن دیوار آشپزخانه.

بیشتر بخوانید: تخت کم جا کرج

تزئين دیوار آشپزخانه با رنگ

یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها برای تزئين دیوار آشپزخانه ، رنگ است. رنگ کردن آشپزخانه را به دو روش سرتاسری و یا یک دیوار خاص می توان انجام داد. هم چنین می توان دیوار را بوسیله طرح ها و یا اشکال خاص و جدید تزئين کرد. غالبا برای رنگ آشپزخانه از سه پالت رنگی استفاده می کنند که این سه پالت عبارتند از:

  • مجموعه رنگ هایی که در آشپزخانه قابل تغییر نیستند مانند: رنگ کابینت، سقف و کف
  • رنگ های خنثی که در کنار رنگ های پالت اول قرار می گیرند و به عنوان رنگ های پس زمینه شناخته می شوند.
  • یک رنگ خاص که غالبا در یک دیوار و یا یک قسمت خاص به کار می رود و نسبت به رنگ های دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
تزئين دیوار آشپزخانه

دیوارپوش های مورد استفاده در دیوار آشپزخانه

از متداول ترین راه ها برای تزئين دیوار آشپزخانه، استفاده از دیوارپوش هاست. کاغذ دیواری کرج، کاشی، سرامیک و شیشه از جمله متداول ترین دیوارپوش ها هستند که از تایل های مختلف آن ها می توان برای دیوار آشپزخانه و یا بین کابینتی استفاده کرد.

استفاده از سنگ، دیوار، آجر و مصالح طبیعی برای طراحی دیوار آشپزخانه نیز طرفداران زیادی دارد که آشپزخانه را به شکل طبیعی طراحی کنند. گفتنی است که طراحی دیوار آشپزخانه علاوه بر سلیقه شما باید با سبک دکوراسیون کلی منزل همخوانی داشته باشد.

تزئين دیوار آشپزخانه

استفاده از شلف در دیوار آشپزخانه

یکی دیگر از کارهای کم هزینه برای تزئين دیوار آشپزخانه  استفاده از انواع شلف های دیواری ساده است. با استفاده از شلف و ایجاد خطای دید، می توانید آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر کنید. شلف ها جایی مناسب برای قرار دادن وسایل مورد نیاز آشپزخانه هستند و از آنجایی که در این روش همه وسایل دیده می شوند، بهتر است از وسایلی استفاده کنید که متناسب با دکور آشپزخانه بوده هستند. استفاده از دکوری های ساده و مینیمال با رنگ های شاد بهترین گزینه برای قرار دادن روی شلف ها برا تزئين دیوار آشپزخانه هستند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سه بعدی کرج

تزئين دیوار آشپزخانه

استفاده از وسایل تزئينی ساده در آشپزخانه

یک راه ساده و ارزان برای تزئين دیوار آشپزخانه، استفاده از دیوارکوب ها و اکسسوری های مخصوص است. با استفاده از این ترفندها می توانید آشپزخانه را طبق سلیقه خود ب بهترین شکل تزئين کنید. برای تزئين دیوار آشپزخانه با وسایل ساده قوانین خاصی وجود ندارد و می توانید از کوچک ترین وسایل تزئينی و هنری استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: آینه تزئينی کرج

تزئين دیوار آشپزخانه

انواع وسایل ساده مناسب تزئين دیوار آشپزخانه

استفاده از تابلو و قاب عکس

تزئين دیوار آشپزخانه

انواع دیوار کوب های تزئينی

تزئين دیوار آشپزخانه

استفاده از ساعت دیواری برای تزئين دیوار آشپزخانه

تزئين دیوار آشپزخانه

استفاده کردن از انواع متن ها برای دکور دیوار آشپزخانه

تزئين دیوار آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

تزئين دیوار آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره