دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از قسمت های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی کرج منزل ایرانی، چیدمان و دکوراسیون زیبا و شیک برای آشپزخانه است. در به روزترین طرح های ارائه شده برای آشپزخانه، استفاده از کابینت ها در طرح ها و مدل های مختلف بسیار به چشم می خورد. از دیگر المان های مهم در دکوراسیون کرج آشپزخانه، تناسب و رعایت هارمونی رنگ های استفاده شده در آشپزخانه است. در خانه های ایرانی آشپزخانه یکی از فضاهایی است که نشبت به فضاهای دیگر خانه جذاب تر است. در چیدمان آشپزخانه، نحوه چیدن وسایل، تناسب رنگ و مدل لوازم استفاده شده از فاکتورهای مهم به حساب می آیند. در ادامه متن شما را با انواع بهترین دکوراسیون داخلی آشپزخانه های امروزی آشنا می کنیم. اگر برای طراحی و بازسازی در کرج به دنبال متخصص هستید، گروه معماری چیکا در خدمت شماست.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نکات مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی کرج منزل خود بهتر است یک سری نکات را بدانید و با رعایت آن ها جلوه بیشتری به آشپزخانه خود بدهید.

  • در وحله اول بدانید که هرکدام از وسایل باید در چه محلی قرار گیرند. برای مثال وسایل مورد نیاز برای صبحانه را کنار وسایل صبحانه قرار دهید. وسایل مربوط به استفاده روزمره را کنار سینک جایگذاری کنید. خوراکی های هرروزه را نیز بدانید که در دستری و محل مناسب قرار دهید.
  • دومین نکته در طراحی دکوراسیون آشپزخانه این موضوع را در نظر داشته باشید که در هنگام چیدمان وسایل، فضای کافی برای رفت و آمد افراد در آشپزخانه در نظر بگیرید. حداقل فضای مورد نیاز در آشپزخانه، حدود یک متر است که بتوان راحت در آن حرکت کرد و کارهای روزمره را انجام داد. در آشپزخانه های جزیره و یا حتی بدون اپن باید به ای نکته دقت کافی داشته باشید.
  • نور پردازی را فراموش نکنید زیبایی آشپزخانه شما مقدار بسیار زیاد وابسته به نوری است که در آن وجود دارد هر چه آشپزخانه نور بیشتری داشته باشد بزرگتر هم به نظر می‌رسد. ترکیب نور سفید و زرد بهترین حالت نور پردازی در آشپزخانه است.
  • ارتفاع و محل قرار گیری وسایل مانند مایکروویر و گاز را در نظر بگیرید. حتی ممکن است اندازه این ارتفاع به سن کودکتان نیز بستگی داشته باشد. باید بدانید که چقدر مایل به همکاری فرزندتان در کارهای آشپزی هستید.

محل قرارگیری سطل های زباله نیز مهم است. اگر فضای آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است، بهتر است از سطل زباله های توکار در داخل کابینت کرج استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

پیش از طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، بهتر است ابعاد فضای قابل دسترس را اندازه گیری کنید. در متن بالا نیز اشاره کردیم که به حدود یک متر فضای حرکت در آشپزخانه نیاز داریم. پس با در نظر گرفتن این عرض، باید ابعاد باقی مانده را دکور کنیم. اکثرا برای چیدمان آشپزخانه های کوچک از کابینت کرج باریک و موازی در کنار هم استفاده می کنند.

دو ردیف کابینت آشپزخانه باریک و طویل که به صورت موازی کار شده اند، بهترین حالتی است که برای آشپزخانه های کوچک در نظر می گیرند. برای بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه، می توانید از رنگ های سفید، طوسی و نقره ای برای دکور استفاده کنید. با این کار می توانید نور محیط را در آشپزخانه بیشتر کرده و فضای دلبازتری داته باشید. استفاده از این رنگ ها به عنوان رنگ اصلی باعث می شود وسایلی که در آشپزخانه استفاده می کنید بیشار به چشم آید

استفاده از طرح های آجر سفید به عنوان قسمت بین کابینتی بسیار جلب توجه می کند و دکوراسیون جذابی برای شما بوجود می آورد. استفاده از رنگ سفید و نورپردازی مناسب، موجب می شود رنگ های موجود در آشپزخانه بیشتر خود را نشان دهند و فضای دلبازتری داشته باشید.

البته این نکته را در نظر باشید که در کنار رنگ سفید و نفره ای، رنگ های زنده جذابیت محیط را دوچندان می کند. استفاده از اکسسوری هایی به رنگ های سبز، قرمز و زرد کمک بسیاری در زیباتر دیده شدن فضای خانه شما می کند

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از محبوب ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، سبک دکوراسیون مدرن است. استفاده از اشکال هندسی به رنگ های طوسی و نقره ای در این سبک بسیار به چشم می خورد. سبک های مدرن به سبک هایی گفته می شود که در دنیای امروز طراحی شده و بسیار به روز است. از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون مدرن، استفاده از وسایل و لوازم ساده با رنک های خنثی است.

اکثر طراحی ها در این مدل بسیار شیک و بدون زرق و برق و کاربردی است.یکی از شاخص های این نوع طراحی، جدا نشدن فضای آشپزخانه از سایر قسمت های خانه است. در این مدل از آشپزخانه ها،  معمولا یک سینک ظرفشویی اضافه بر روی جزیره قرار می گیرد که کاربرد بسیاری نیز دارد.

طراحی سایت در کرج

در بیشتر خانه ها، فضایی که برای آشپزخانه در نظر گرفته می شود فضایی  به شکل یو است. در این مدل دو دیوار روبروی هم قرار گرفته و و بخشی که مابین کابینت ها قرار می گیرد برای قرارگیری سینک و ماشین ظرفشویی است. با قرار دادن یک جزیره در این فضا، می توانید آشپزخانه خود را به یک دکور زیبا و مدرن تبدیل کنید.

جزیره در واقع همان اپن آشپزخانه است با این نفاوت که از هیچ سمت به دیوار وصل نمی شود.با قرار دادن چند صندلی از جزیره می توانید به عنوان میز هم استفاده کنید. قرار دادن فرو یا سینک ظرفشویی بر روی جزیره از دیگر ایده هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.

آیا میتوان در دکوراسیون آشپزخانه از سبکی متفاوت از قسمت پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار داد؟

 به فضای منزل شما بستگی خواهد داشت. چنانچه ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر می باشد از یک سبک مورد استفاده قرار دهید تا آرامش در محیط برقرار باشد. اگر در خانه بزرگی زندگی میکنید، که قسمت های مجزایی دارد، قادر هستید از چند سبک استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره