آینه تزئینی کرج

آینه های تزئینی و دکوراتیو، روشنایی و جلوه خاصی به دکوراسیون می دهند. علاوه بر این، استفاده از آینه تزئینی موجب بزرگتر نشان دادن فضا می شود. به همین دلیل، استفاده از آینه تزئینی کرج در انواع سبک دکوراسیون داخلی کرج بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آینه دکوراتیو انواع مختلفی دارد که در سبک های مختلف دکوراسیون کرج در طرح ها و مدل های متنوعی به کار برده می شود. برای استفاده از این عنصر در هر قسمت از دکوراسیون خانه، بهتر است با انواع آینه های دکوراتیو و تزئینی آشنا باشید.

آینه تزئینی کرج

 انواع آینه تزئینی کرج

آینه های تزئینی و دکوراتیو در انواع مدل های مختلفی تولید می شوند. در گذشته آینه ها را معمولا از نقره می ساختند اما امروزه شیشه با ضخامت 3 الی 6 میلی متر رایج ترین متریال برای ساخت این عنصر می باشد. همانطور که در متن بالا نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از آینه تزئینی کرج موجب بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک می شود. پس برای استفاده از این متریال در دکوراسیون خانه خود بسیار دقت کنید. در ادامه چند مورد از آینه های دکوراتیو موجود در سبک های دکوراسیون را با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج پوستر کرج

آینه های دیواری، اولین مورد از آینه تزئینی کرج

این آینه های دکوراتیو غالبا بزرگ هستند و تنوع زیادی  نیز در طرح و رنگ دارند. این آینه ها هم به صورت قابدار و هم به صورت بدون قاب در بازار موجود هستنذد که بر اساس وزن و اندازه بر روی دیوار مورد نظر نصب می شوند. به منظور استفاده بهتر از آینه های تزئینی، بهتر است پیش از انجام سفارش و نصب، از ایده و دکوراسیون مورد نظر طراحی سه بعدی تهیه کنید تا بتوانید آینه دکوراتیو در مناسب ترین جای ممکن قرار دهید. در هنگام خرید آینه های دیواری بدون قاب، حتما به کیفیت برش لبه ها دقت کنید و آویزها را نیز چک کنید.

تاثیر آینه‌ تزیینی در منزل

استفاده از آینه‌های تزیینی در فضای داخلی ساختمان، نور را بازتاب داده و فضا را بزرگ‌‌تر جلوه می‌‌دهد.

آینه‌های تزیینی به ویژه آینه پلکسی دکوراتیو با دستگاه‌های مدرن برش داده شده و می‌‌توان انواع طرح‌های خلاقانه را روی آینه تزیینی ایجاد و برای تزئین دیوار و سقف مورد استفاده قرار داد.

 مزایای استفاده از آینه در دکور داخلی

  • عمق دادن به فضا

آینه عنصری در طراحی داخلی است که فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر می کند. وجود آینه در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، راهروها یا هر فضای دیگری می‌تواند به فضا بُعد بدهد و آن را دو برابر کند. حتی آینه‌کاری در سقف و ستون‌ها هم از دیرباز مورد توجه معماران قرار داشته است.

  • پوشاندن عیب های محیط

یکی دیگر از کاربردهای آینه در طراحی دکوراسیون داخلی این است که می‌تواند برخی از نواقص و ایرادات محیط را بپوشاند. برای مثال با در نظر گرفتن دری آینه ای به جای درب معمولی و چوبی  کمد می توان از کوچکی فضا کاست. یا اگر بخشی از خانه فاقد پنجره و نور باشد، وجود آینه می‌تواند تا حد زیادی از تاریکی فضا بکاهد.

  • افزایش ارتفاع سقف

از کاربردهای جالب آینه فن آینه کاری دیوار و سقف است که از قدیم رواج داشته است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق نیز استفاده می‌شده است.

  • آینه کاربرد های متفاوتی در مکان های مختلف دارد

در باشگاه‌های ورزشی وجود آن می‌تواند به افراد کمک کند تا حرکات خود را اصلاح کنند.

در فروشگاه‌های بزرگ نصب آینه باعث بزرگ نشان دادن فضا و پر نور کردن آن است و حس امنیت و شور را ایجاد میکند.

آینه های قدیمی و سنتی

آینه ها از زمان های قدیم و قرن هفدهم در ایتالیا به عنوان یک عنصر دکوراتیو روی کار آمدند.این آینه های باستانی هنوز هم طرفداران زیادی دارند و در بازارهای مختلف هند نیز به فروش می رسند. این آینه های تزئینی در مدل های پیچیده و شلوغ طراحی می شوند که غالبا سنگین بوده و حکاکی زیادی دارند. این مدل آینه ها سبکی سلطنتی به دکوراسیون و خانه شما می دهند.

آینه تزئینی کرج

آینه های زمینی

آینه های زمینی آینه هایی بزرگ با فریم های چوبی هستند که بر روی زمین به دیوار یا وسیله ای تکیه داده می شوند. این آینه های بزرگ روشنایی زیادی به اتاق شما می دهند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. قاب چوبی این آینه ها موجب می شود خانه شما ظاهری قدیمی و روستایی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: کوارتز کرج دکوراسیون داخلی کرج

آینه تزئینی کرج

آینه میز آرایش

این نوع آینه تزئینی کرج در تمام خانه ها و غالبا در اتاق خواب ها دیده می شوند. همانطور که از نام این دسته از آینه تزئینی کرج مشخص است، معمولا آینه به یک میز آرایش وصل می شود و دارای چند کشو می باشد. اما ناگفته نماند که در دکوراسیون های امروزی، نصب یک آینه قدی بلند بر دیوار طرفدار بیشتری دارد.

آینه تزئینی کرج

آینه های متحرک تاب خور

این مدل آینه ها یک بازوی متحرک در دو سمت آینه دارند که آینه به آن ها وصل می شود. آینه های متحرک عموما در فضاهای کوچک و یا حمام مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه تزئینی کرج

مزایای آینه تزئینی کرج

  • وسعت بخشیدن به فضای داخلی
  • بالا بردن نور و جلوه بخشیدن به نورپردازی محیط
  • طبق باورهای کهن قرار گرفتن آینه روبروی میز ناهارخوری باعث افزایش ثروت می شود.
  • بر اساس قوانین فنگ شویی آینه ها انرژی مثبت را جاری می سازند.
  • برطرف کردن نواقص دیوار
  • هر چند هدف اصلی این آینه ها دیدن خود نیست، اما این کاربرد هم وجود دارد

بررسی قیمت آینه تزئینی کرج

در زمان خرید فقط قیمت آینه تزئینی کرج را اولویت قرار ندهید و موارد دیگر نظیر اندازه، کیفیت شیشه، طرح و رنگ آینه و … را نیز باید در اولویت قرار دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچقدر قیمت آینه تزیینی کمتر باشد کیفیت آن نیز پایین‌تر است. لازم به ذکر است که قیمت بالا هم تضمین‌کننده کیفیت آینه نمی باشد. درنتیجه بهتر است در زمان خرید آینه دکوراتیو تعادل را رعایت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره