انواع آرک اپن آشپزخانه

آرک ها یک المان از معماری کلاسیک بوده که به عنوان قسمتی از نما یا فضای داخلی خانه در هر ساختمانی به عنوان یک عنصر تزئينی مورد استفاده قرار می گیرد. در حرفه معماری ساختمان، آرک ها از هزاران سال پیش به کار گرفته می شدند و یک مرز زیبا بین هال و آشپزخانه بوجود می آوردند. برای استفاده از آرک در آشپزخانه، دانستن انواع مختلف آرک اپن آشپزخانه و سیر تکاملی آن ها در طول سالیان اخیر خالی از لطف نخواهد بود. با ما در گروه معماری چیکا بهترین شرکت دکوراسیون کرج همراه باشید.

آرک اپن آشپزخانه

آرک اپن آشپزخانه چیست؟

یکی از جذاب ترین المان هایی که در آشپزخانه ها می توان استفاده کرد، آرک اپن آشپزخانه است که به خصوص در معماری های ایرانی کاربرد ویژه ای دارد. این المان از جنس های مختلف کناف، ام دی اف، چوب و … ساخته می شود که هرکدام از این متریال ها از حیث مقاومت و زیبایی با یکدیگر متفاوت هستند.

 

در این زمینه برای استفاده از آرک اپن آشپزخانه بهتر است پیش از اجرای این عنصر از فضای مورد نظر خود طراحی سه بعدی تهیه کنید تا از نتیجه ی کار پیش از اجرا مطمئن شوید. اما استفاده از آرک های چوبی از جنس کابینت های آشپزخانه فضایی یکدست را بوجود می آورد که موجب گرما بخشیدن به خانه می شود.

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

انواع مدل های آرک اپن آشپزخانه

این المان در انواع مختلفی در آشپزخانه ها طراحی و اجرا می شود. از پرطرفدارترین آرک اپن آشپزخانه آرک های نیم دایره منظم به نام آرک های کلاسیک هستند. آرک ها در حالت استاندارد در درگاه آشپزخانه قرار می گیرند و به جای درب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این المان از جنس های چوب، فلز و یا گچ انتخاب می شوند که چوب بیشترین استفاده را در بین این متریال ها دارد. البته گفتنی است که هرکدام از این متریال با توجه به فضای داخلی دکوراسیون استفاده می شوند.

آرک اپن آشپزخانه مستطیل

آرک های مستطیل برای آشپزخانه های مدرن بسیار استفاده می شوند که این شکل مستطیل و خطوط شکسته ویژگی های سبک مدرن را به آرک می دهند. برای ساخت آرک های مستطیلی می توان هم از گچ و هم از کناف استفاده کرد که کناف برای این کار مناسب تر است. با استفاده از نورپردازی در آرک های مستطیلی می توان جذابیت آن ها را چند برابر کرد.

آرک اپن آشپزخانه

آرک بیضی شکل آشپزخانه

این دسته از آرک ها همانند آرک های دایره ای هستند اما عریض تر و با پهنای بیشتر. آرک های بیضی برای خانه هایی با متراژ پایین بسیار مناسب هستند که موجب می شوند فضای خانه بزرگتر به نظر برسد.  آرک های بیضی را می توان با گچبری به خوبی ساخت و شکلی کلاسیک به خانه بخشید. با استفاده از هالوژن ها می توان نور زیادی به فضا بخشید و ارتفاع خانه را از لحاظ دیداری بالا برد. این آرک ها برای سوییت هایی که در طبقه پایین قرار دارند بسیار مناسب هستند.

 

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

آرک اپن آشپزخانه

آرک اپن آشپزخانه دایره ای

آرک های دایره ای برای محیط هایی با سبک چیدمانی مابین سبک کلاسیک و مدرن بسیار مناسب و کاربردی هستند. استفاده از این مدل آرک ها باعث قرار گرفتن عناصر قدیمی و جدید در کنار یکدیگر می شوند. خطوط منحنی دایره شبیه به سبک کلاسیک و سادگی آن سبکی شبیه به سبک مدرن را بوجود می آورد. آرک اپن دایره ای برای خانه های با سقف کوتاه بسیار مناسب هستند و جایگزین خوبی نیز برای درب ورودی آشپزخانه هستند. به عبارتی می توان گفت آرک دایره ای پرطرفدارترین آرک در بین سبک های کلاسیک است.

 

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری کرج

آرک اپن آشپزخانه

انواع متریال مورد استفاده در آرک اپن آشپزخانه

علاوه بر سبک دکوراسیون داخلی خانه، متریال مورد استفاده در آرک ها نیز آن ها را به جند دسته تقسیم می کند:

  • آرک های گچی
  • آرک های کناف
  • آرک های چوبی
  • آرک های ام دی اف
  • آرک های آجری

سخن اخر

آرک ها به عنوان قسمتی از معماری دکوراسیون داخلی خانه هستند که از زمان های دور در سبک های مختلف خانه های ایرانی دیده می شوند. از این المان برای زیباتر و جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه استفاده می کنند.

 

از آن جا که آرک ها در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مورد توجه بیننده قرار می گیرند باید در طراحی و اجرای آن دقت زیادی شود. این المان در خانه هایی که سقف ساده ای دارند بسیار مناسب بوده و به دکور خانه کمک بسیاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دریافت مشاوره