طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری تاثیر مستقیم بر روحیه، رضایت شغلی، جلب اعتماد مشتری، ثبت برند و .. دارد. شما با انتخاب یک طراح دکوراسیون خوب برای محل کار یک سرمایه گذارری بلند مدت برای موفقیت کسب و کار خود انجام داده اید.

طراحی دکوراسیون اداری

نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون اداری

 

  •   ارگونومی

در نظر گرفتن ارگونومی و راحتی کارکنان اصلی ترین گزینه است.  استفاده از میز و صندلی منسب با راحتی کارکنان در هر شغلی الویت است. استفاده از مبلمانی که در ساعات طولانی کار نیست کارکنان خسته نشوند، همچنین چیدمان و دسترسی اسان در این محیط.

  • نورپردازی

به حداکثر رساندن استفاده از نور طبیعی برای خجلوگیری از خستگی چشم در طولانی مدت، استفاده از اباژور ها برای تمرکز یک نور روی یک میز برای کارنان، استفده از نورپردازی هوشمند برای ساعات تاریکی نیز پیشنهاد می شود

  • رنگ ها

استفاده از رنگ های مناسب با محیط کاری رنگ هایی که فضا را دلگیر نشان ندهد و برای کارکنان و مشتریان محیطی پر از ارامش باشد.

  • کنترل صدا

استفاده از عایق بندی صدای برای محیط های اداری و یا استفاده از کفپوش‌های عایق صدا مانند موکت‌های اداری یا پارکت لمینت‌های با کیفیت و ستفاده از پارتیشن‌ها یا جداکننده‌های صوتی در فضاهای باز  برای کنترل نویز.

 

دکوراسیون مناسب برای یک محیط اداری چگونه است؟

طراحی یک دکوراسیون مناسب برای محیط اداری بر سه اصل کارایی، زیبایی و راحتی استوار است. در حال حاضر انتخاب سبک مدرن و مینیمال برای بیشتر مشاغل انجام می شود زیرا سبکی است که در عین سادگی راحتی را برای شما ارمغان می اورد.

طراحی دکوراسیون اداری

تفاوت‌های دکوراسیون اتاق مدیریت با فضای کارمندان

  • اتاق مدیریت

در اتاق مدیریت هدف اصلی القای حس قدرتمندی و اعتبار است. استفاده از میز های مجلل و چشمگیر غلب از چوب، چرم یا شیشه با کیفیت و ابعاد بزرگ برای قرار دادن اسناد نکته مهمیست. صندلی مدیریت باید یک صندلی چرمی بزرگ برای راحتی با پشتی بلند باشد. فضای جانبی در این فضا شامل ست مبلمان و میز های کنفرانس یا میز کوچک برای پذیرایی مهمان باشد. استفاده از سبک های سنگین تر برای فضا و سبک کلاسیک در اتاق مدیریت گزینه خوبی می باشد. حریم خصوصی با عایق ها و یا کفپوش ها نیز کاملا حفظ شود.

  • اتاق کارمندان

در اتاق یا فضای کارمندان هدف اصلی القای راحتی، کارای و انعطاف پذیری می باشد. میزهای کارمندی کوچک‌تر، ساده‌تر و مدولار (قابل تنظیم). اولویت با اشغال فضای کمتر و سازگاری با چیدمان گروهی، صندلی های متناسب با ارگونومی در ابعاد کوچک تر. در دکوراسیون و سبک ها استفاده از سبک های روشن تر برای افزایش روحیه و خلاقیت. سبک معمولاً مدرن و مینیمال است. همچنین استفاده از تابلوهای انگیزشی، گیاهان طبیعی (در ابعاد کوچک‌تر)، و فضایی برای وسایل شخصی برای ایجاد محیط دوستانه و راحت.

طراحی دکوراسیون اداری

چیدمان درست در دکوراسیون اداری

  • پلان باز: مناسب برای سازمان‌هایی که نیاز به تعامل، همکاری سریع (مانند تیم‌های خلاق و استارتاپ‌ها). باید با پنل‌ها یا پارتیشن‌های آکوستیک، نویز محیط کنترل شود.

  • پلان بسته: مناسب برای مشاغلی که نیاز به تمرکز عمیق، محرمانگی یا جلسات خصوصی مکرر دارند (مانند امور مالی، حقوقی و مدیریت)

  • مسیر ها: مسیر های عبور در محیط کاری شلوغ باید کاملا باز و بدون مشکل باشد. و وسایل دیگری در وسط این راه قرار نداشته باشد.

  • گروه بندی: تیم ها و یا اشخاصی که نیاز دارند به طور مداوم باهم در ارتباط باشند باید در مجاور یکدیگر قرار بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button